دلایل عدم کاهش وزن

۶ دلیل که وزن شما کم نمی شود

بارها این جمله را شنیده اید که من هیچی نمی خورم اما باز هم وزنم کم نمی شود. این جملات را باور نکنید زیرا این دست از افراد برای عدم کاهش وزن خود دلیلی نا شناخته دارند که حتی خودشان هم از آن بی اطلاع هستند. در ادامه برای شما ۶ دلیل خواهیم آورد که چرایی عدم کاهش وزنتان را توجیح می کنند.

دلایل عدم کاهش وزن

استفاده نکردن از نوشیدنی های سالم

برخی تصور می کنند نوشیدنی که مایع است و هیچ تاثیری بر وزن ندارد این در حالی است که متخصصان معتقدند برای کنترل وزن انتخاب نوشیدنی سالم نقش مهمی دارد. به عنوان مثال آب می تواند بهترین گزینه باشد زیرا آب علاوه بر جلوگیری از احساس گرسنگی می تواند سوخت و ساز بدن را نیز افزایش دهد. پس تا می توانید نوشیدنی های شیرین، حتی آب میوه های طبیعی را کم کرده و به حجم آب مصرفی خود بیافزایید.

تاکید بر روی ورزش های خاص

گاهی ورزش خاصی مد نظر و مورد علاقه ماست که در حالی که برای بدنمان خسته کننده است به لاغریمان کمکی نمی کند سعی کنید حرکات ورزشی تکراری را کنار بگذارید و یا حداقل آن را با حرکات دیگر ترکیب کنید.

عضله سوزی یا چربی سوزی؟

بعضی وقت ها ما نمی توانید تفاوت بین چربی و عضله در بدنمان را نشخیص دهیم. یک آزمایش ساده وجود دارد که می توانید تفاوت این دو در بدن را نشان دهد قسمتی از بدن که در چربی بودن آن شک دارید را با انگشت فشار دهید اگر انگشتان به داخل فرو رفت به معنای آن است که در آن ناحیه چربی وجود دارد پس ورزش های مناسب برای کاهش چربی در آن ناحیه را انجام دهید.

تمرکز بر روی مقیاس

دلایل عدم کاهش وزن
دلایل عدم کاهش وزن

پژوهش های جدید نشان می دهد روند کاهش وزن بسیار مهم تر از کیلوهای از دست داده است. بهتر است به دنبال کسب یک روند مناسب و رو به رشد باشید نه این که مدام خودتان را وزن کنید و به دنبال نتایج عجیب و غریب باشید. در این پژوهش که در دانشگاه زوریخ انجام شد مشخص گردید که زنانی که به دنبال کاهش وزن در دوره های کوتاه، مثلا هفته ای دو کیلو هستند نتایج بهتری نسبت به افرادی کسب کرده اند که رسیدن به وزن خاصی را در بلند مدت هدف خود قرار داده اند.

اغراق بیش از حد

همه ما وقتی کاری را انجام می دهیم که تا به حال آن را انجام نداده ایم تصور می کنیم کار بسیار بزرگی کرده ایم مثلا تصور می کنیم رژیم بسیار سختی ار گرفته و یا خیلی ورزش می کنیم بهتر است واقع بین باشید و نتایج خارق العاده را طلب نکنید.

ورزش یا رژیم؟

متخصصان توصیه می کنند به جای رعایت رژیم های غذایی عجیب و سنگین بهتر است بر مقدار ورزش خود اضافه کنید.