چند آمار جهانی در مورد سلامت دختران نوجوان بین ۱۰ الی ۱۹ سال

چند آمار جهانی در مورد سلامت دختران نوجوان بین ۱۰ الی ۱۹ سال

در آخرین تحقیقات انجام شده از طرف سازمان بهداشت جهانی WHO آماری جالب از سلامت دختران نوجوان بین ۱۰ الی ۱۹ سال منتشر شده که خلاصه ای از این آمار را می توانید در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

نکاتی جالب از سلامت دختران نوجوان در جهان

جالب است بدانید صدمات وارده به خود مثل خودکشی، حوادث جاده ای و غرق شدن در میان علل اصلی مرگ و میر دختران نوجوان بین ۱۰ الی ۱۹ سال در سراسر جهان هستند و از طرفیاختلال افسردگی اسکیزوفرنی علت اصلی بیماری های روانی در این گروه سنی شمرده می شود.

در سال ۲۰۱۱، از ۸۲۰ هزار مورد مبتلا به ایدز که در سن ۱۵ الی ۲۴ سال گزارش شده بود، ۶۰ درصد را زنان و نوجوانان بین این سنین تشکیل داده اند. در سطح جهانی، دختران نوجوان و زنان جوان (۱۵ الی ۲۴ سال) دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت HIV در مقایسه با پسران و مردان جوان در گروه سنی مشابه هستند. این خطر بالاتر HIV با فعالیت جنسی ناامن و اغلب ناخواسته و اجباری همراه است.

بارداری نوجوانان

باروری در این سنین خطرات سلامتی بسیاری برای مادر و نوزاد دارد. اگرچه پیشرفت زیادی در کاهش نرخ تولد در میان نوجوانان حاصل شده است، اما هنوز هم بیش از ۱۵ میلیون از ۱۳۵ میلیون تولد زنده در سراسر جهان در میان دختران در سن ۱۵ الی ۱۹ سال می باشد.

نوجوانان باردار احتمال بیشتری نسبت به بزرگسالان به سقط جنین ناامن دارند. حدود سه میلیون سقط جنین ناامن در سطح جهان هر سال در میان دختران در سن ۱۵ الی ۱۹ سال رخ می دهد. عوارض ناشی از بارداری و زایمان از علل مهم مرگ در میان دختران ۱۵ الی ۱۹ سال در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط می باشد.

چند آمار جهانی در مورد سلامت دختران نوجوان بین ۱۰ الی ۱۹ سال
آمار جهانی در مورد سلامت دختران نوجوان

استفاده از مواد مخدر

دختران نوجوان در جهان به طور فزاینده ای از دخانیات و الکل استفاده می کنند. این عادت می تواند خطرات بسیاری برای سلامتی آن ها در بر داشته باشد. گزارشات نشان می دهد در برخی از نقاط جهان دختران تقریبا به اندازه پسران از دخانیات و الکل استفاده می کنند به عنوان مثال، در آمریکا، ۲۳ درصد از پسران و ۲۱ درصد دختران ۱۳ الی ۱۵ ساله گزارش دادند که در ماه گذشته از دخانیات استفاده کرده اند.

تغذیه

در ۲۱ مورد داده که از ۴۱ کشور جمع آوری شده است نشان می دهد، بیش از یک سوم از دختران در سن ۱۵ الی ۱۹ سال به کم خونی مبتلا هستند. کم خونی ناشی از فقر آهن، خطر ابتلا به خونریزی و عفونت در زمان زایمان را افزایش می دهد. این اختلال همچنین می تواند باعث نقص های شناختی و فیزیکی در کودکان و کاهش بهره وری در بزرگسالان شود. زنان و دختران به دلیل عدم استفاده کافی از آهن در رژیم غذایی خود و از دست دادن خون در دوره ی پریود خود، در این زمان نسبت به کم خونی آسیب پذیرتر هستند.