انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها

انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها

روشن کردن رنگ مو برای بسیاری از خانم ها جذاب است و به آن ها این حس را می دهد که تغییر زیادی کرده اند. اما این کار عواقبی نیز به همراه دارد. برای همین به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ هایی برای تغییر در ظاهر خود استفاده کنید که نیازی به دکلره کردن مو نداشته باشند. یکی از این رنگ های جذاب رنگ موی زیتونی است. اگر با این رنگ آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم که حتما ادامه این مطلب مجله گل گیس را مطالعه کنید. زیرا ما در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد این رنگ مو زیبا صحبت کردهو نحوه ترکیب طیف های مختلف آن را نیز بیان کنیم.

رنگ موی زیتونی رنگی است که برای هر سنی مناسب است. اما برای هر نوع پوستی ممکن است مناسب نباشد و جلوه ای زیبا نداشته باشد. یکی دیگر از مزایا رنگ موی زیتونی این است که این رنگ با شینوین همخوانی عجیبی دارد. یعنی موهایی که زیتونی هستند بعد از شینیون کردن به شدت زیبا می شوند.

این رنگ مو هم با دکلره و هم بدون دکلره قابل دسترسی است. با این تفاوت که اگر زیر رنگ زیتونی دکلره باشد هم دوامش بیشتر و هم رنگش روشن تر می شود. اما رنگ هایی که بدون دکلره انجام می شوند تیره هستند و هاله ای از زیتونی را دارند.

رنگ موی زیتونی‬‎

اکثر خانم ها به دنبال این موضوع هستند که چهره خود را با انتخاب رنگی متفاوت که تا به حال آن را تجربه نکرده اند تغییر دهند. قافل از این که هر رنگی ممکن است برای پوستشان مناسب نباشد. از طرفی علاوه بر همخوانی رنگ پوست و چهره، باید به رنگی که مد شده است نیز توجه کنید. واقعیت این است که امروزه همه دوست دارند رنگ موهایشان خاکستری و دودی باشد و کمتر کسی به سراغ رنگ موی زیتونی می رود.

با این وجود رنگ موی زیتونی رنگ جذابی است که جلوه موها را زیاد کرده و آن ها را به شدت تغییر می دهد. به خصوص بعد از شینیون.

قبل از رنگ کردن مو باید بدانید که همخوانی رنگ مو با رنگ پوست اهمیت زیادی دارد. مثلا به خانم های که پوست روشنی دارند به شدت توصیه می شود که از رنگ مو زیتونی استفاده کنند. در کنار این موضوع باید زمان انتخاب رنگتان این نکته را مد نظر داشته باشید که آیا می خواهید موهایتان را دکلره کنید یا خیر. همان طور که می دانید رنگ هایی که در کاتولوگ ها مشاهده می کنید همگی بر روی موهای دکلره شده تست شده اند. بنابراین اگر نمی خواهید موهایتان را دکلره کنید باید از خیر طیف های روشن بگذرید. پیشنهاد می کنیم که اگر موهای حساسی دارید از دکلره کردن مو اجتناب کنید.

دکلره دارای مواد شیمیایی قوی است که به موها آسیب می رساند. بنابراین برای جلوگیری از شکننده تر شدن موهایتان از دکلره اجتناب کنید. یکی از رنگ هایی که کمتر نیاز به دکلره دارد همین رنگ موی زیتونی است.

آموزش ترکیب رنگ موی زیتونی

‎ترکیب رنگ موی زیتونی بدون دکلره

اکثر خانم ها از دکلره کردن مو بیزار هستند و انجام مراقبت های بعد از دکلره کردن برایشان سخت است. بنابراین سعی می کنند رنگ های مورد نظر خود را بدون دکلره در بیاورند. برای خانم هایی که می خواهند رنگ موی زیتونی را بدون دکلره ایجاد کنند. فرمول زیر را پیشنهاد می کنیم. این ترکیب رنگ زیتونی تیره و ملایمی را ایجاد می کند که بسیار شیک و زیبا است.

برای شروع بهتر است کمی رنگ موهایتان را روشن کنید. اگر موهایتان به صورت طبیعی روشن است نیازی به طی کردن این مرحله ندارید. برای این کار از رنگ سه صفر یا E2 استفاده کنید. این رنگ را به نسبت مساوی با اکسیدان شماره ۳ ترکیب کرده و ابتدا روی ساقه ها بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه ریشه ها را نیز آغشته کنید و پس از ۲۰ دقیقه موها را با نرم کننده بشویید. حال موهایتان آماده پذیرش رنگ مو زیتونی است.

بعد از شستشو و خشک کردن مو از ترکیب زیر روی موها بمالید و بعد از یکدست شدن موها که حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می کشد، آن ها را با نرم کننده بشویید.

  • به مقدار مساوی از رنگ های زیتونی با شماره های ۵، ۹۰، ۰٫۱ و ۱۰
  • به اندازه یک نخود واریاسیون نقره ای و سبز
  • دو برابر مقدار کل رنگ اکسیدان شماره ۲

بعد از استفاده از این ترکیب ۳۰ دقیقه صبر می کنیم.

ترکیب رنگ موی زیتونی با دکلره

دکلره کردن قبل از استفاده از رنگ موی زیتونی موجب می شود که رنگ حاصله کمی روشن تر شود. برای به دست آوردن رنگ موی زیتونی روی دکلره ابتدا موها را دکلره کرده و به پایه ۸ می رسانیم. سپس از فرمول زیر استفاده می کنیم:

  • رنگ شماره ۶٫۲
  • اکسیدان شماره ۱ و آب به نسبت ۱ به ۲  (به طور مثال ۲۰ سی سی اکسیدان شماره یک + ۴۰۰ سی سی آب)

این مواد را روی دکلره گذاشته و بعد از ۲۰ دقیقه موها را با نرم کننده می شوییم.

ترکیب رنگ مو با تم زیتونی روشن یا مش‌ زیتونی

اگر می خواهید روی موهای طبیعی زیتونی مش کنید، ابتدا باید موها را از کلاه درآورده و یا به کمک فویل دکلره کنید تا به پایه ۸ برسد. پس از شستن و خشک کردن موها از ترکیب زیر استفاده کنید:

  • ۱۰۰ میل رنگ شماره ی ۸٫۲ یا m8
  • ۴۰ سی سی اکسیدان شماره یک
  • ۲۰ سی سی آب

ترکیب رنگ موی قهوه ای زیتونی

رنگ موی قهوه ای زیتونی رنگی طبیعی و مناسب برای دختر خانم های کم سن و سال می باشد. برای رسیدن به این رنگ موی زیتونی از ترکیب زیر استفاده کنید:

  • ۷۰ میل رنگ زیتونی شماره ۶
  • ۳۰ میل رنگ دودی شماره ۶
  • ۳۰ میل رنگ زیتونی شماره ۷
  • ۱۰ سانت واریاسیون سبز
  • به مقدر لازم اکسیدان شماره ۲

این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه به صورت یکدست روی موها بگذارید.

ترکیب رنگ موی دودی زیتونی

رنگ موی دودی زیتونی رنگ بسیار شیک و منحصر به فردی است که امروزه زیاد از آن استفاده می شود. زیرا همان طور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم، رنگی که امسال روی بورس است رنگ دودی است. بنابراین ترکیب زیتونی با دودی هم رنگ شیکی است و هم به روز. این ترکیب برای خانم های مسن مناسب است. برای درآوردن این رنگ روی موهایتان باید ابتدا موها را دکلره کرده و به پایه ۹ برسانید. سپس از ترکیب زیر به مدت نیم ساعت روی موها استفاده کنید. بعد از نیم ساعت موها را با نرم کننده بشویید.

  • ۵۰ میل رنگ C8
  • ۵۰ میل رنگ M7
  • دو برابر مقدار رنگ اکسیدان شماره ۱

ترکیب رنگ موی زیتونی روشن با دکلره‬‎

اگر می خواهید به رنگ زیتونی روشن برسید باید ابتدا موهایتان را با دکلره به پایه ۸ برسانید. یادتان نرود که برای دکلره کردن ابتدا ساقه ها را مواد گذاشته و بعد از این که با پایه ۶ رسید ریشه ها را هم دکلره کنید. بعد از یکدست شدن ساقه و ریشه، یعنی زمانی که موها کاملا روشن شد، ترکیب زیر را آماده کرده و روی موها به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید.

  • یک تیوپ کامل رنگ موی M8
  • به مقدار مساوی اکسیدان
  • کمی آب

اگر موها را به درستی به پایه دکلره مورد نظر رسانده باشید، رنگ ایجاد شده به این شیوه بسیار شیک و منحصر به فرد خواهد شد.

ترکیب رنگ موی زیتونی تیره

این رنگ رنگی طبیعی و کاملا دخترانه ای است که برای پوست های شاداب و صورتی مانند پوست دختران جوان بسیار مناسب است. اگر می توانید از دکلره استفاده کنید و دوست دارید استایل جدید پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که از این رنگ استفاده کنید. به خصوص اگر پوست شفافی دارید. برای پیاده کردن این رنگ روی موهایتان ابتدا موها را دکلره کرده و به پایه ۸ برسانید. سپس از ترکیب زیر به مدت ۲۰ دقیقه روی موها استفاده کنید:

  • به مقدار مساوی رنگ های شماره ۲ و ۶ سری زیتونی (M)
  • به مقدار مساوی اکسیدان
  • دو برابر مقدار اکسیدان آب

این ترکیب های رنگی، همگی ترکیب هایی بودند که سری زیتونی را در طیف های مختلفی شامل می شدند. اما همان طور که متوجه شده اید، این ترکیب رنگ ها مخصوص موهایی است که رنگ و دکلره از قبل باقی مانده ندارند. بنابراین افرادی که روی موهایشان رنگ دارند، به خصوص دکلره و رنگ های فانتزی مثل قرمز، آبی و سبز، نیاز دارند تا قبل از استفاده از رنگ موی زیتونی از ریمور استفاده کرده و رنگ های باقی مانده را اصطلاحا پاک کنند.

به این افراد پیشنهاد می کنیم که جهت جلوگیری از آسیب دیدگی موها حتما به متخصص مراجعه کنند و هرگز اقدام به پاک کردن رنگ موهای قلبی به کمک ریمور در خانه نکنند.

مدل های رنگ موی زیتونی

حال برای این که بتوانید رنگ های مختلف این سری را مشاهده کنید، در ادامه تصویر چند مدل رنگ موی زیتونی را گذاشته ایم.

انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها
انواع رنگ موی زیتونی و روش ترکیب آن ها

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید