شکلات باعث کاهش چروک پوست می شود

یک خبر خوب! شکلات باعث کاهش چروک پوست می شود

ما به دنبل هر بهانه ای برای خوردن شکلات هستیم و پس از آن عذاب وجدان ناشی از خطراتی که شکلات برایمان دارد ما را رها نخواهد کرد اما یک خبر خوب برای شما داریم! شکلات باعث کاهش چروک پوست می شود. دانشمندان دانشگاه کمبریج به نتیجه رسیده اند که شکلات می تواند به کاهش سرعت نشانه های پیری منجر شود و ایجاد چین وچروک در پوست را به تاخیر بیاندازد.

چگونه شکلات باعث کاهش چروک پوست می شود ؟

حتی مقدار ۷٫۵ گرم شکلات ۷۰٪ تیره، سرشار از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان  همان ماده ای است که در بدن فلامینگوهای صورتی و ماهی های قرمز  و طلایی و به طور کلی غذاهای دریایی وجود دارد و برای پوست بسیار مفید است.

شکلات باعث کاهش چروک پوست می شود
شکلات باعث کاهش چروک پوست می شود

در این تحقیقات افراد بین ۵۰ الی ۶۰ سال انتخاب شده و از آنها در خواست شد تا در ۴ هفته متولی روزانه یک تکه شکلات بخوردند. پس از این ۴ هفته با کاهش التهاب در آنها و افزایش گردش خود در پوست میزان چین و چروک پوستشان تغییر کرد.  محققان همچنین اشاره کردند که فیزیولوژی پوست این افراد نیز تغییر کرده و آن بیشتر شبیه به افرادی با سن پوست ۲۰ و ۳۰ شده اند.

متاسفانه برخی بر این باورند که خوردن شکلات های گران می تواند این روند را سرعت بخشد اما این یک باور غلط است این نوع از شکلات ها به دلیل داشتن طعم های مختلف گران هستند و هرگز مانند یک شکلات خالص تیره نمی توانند موجب کاهش چروک و افزایش شادابی در پوست شما شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید