چطور رژلب مان را می خوریم؟

چطور رژلب مان را می خوریم؟

رژلب رو نخورید!

متاسفانه درصد بالایی از رژلب‌ها دارای مواد اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی‌اکسید تیتانیوم هستن و خطر ابتلا به سرطان‌های ریوی و سینه هنگام استفاده از آن بالاست.
متخصصین پوست ومو می گویند: رژلب، به عنوان اولین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا به امروز همچنان مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد. رژلب‌های شیمیایی که امروزه مصرف بسیار زیادی دارند، دارای سرب زیادی برای ماندگاری رنگدانه هستن.

رژ لب
رژ لب قرمز

سرب ماده‌ای است سمی که از طریق پوست جذب می شه و برای بدن بسیار ضرر داره.
متاسفانه درصد بالایی از رژلب‌ها دارای مواد اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی‌اکسید تیتانیوم هستن و خطر ابتلا به سرطان‌های ریوی و سینه هنگام استفاده از آن بالاست.
ترکیبات مضر

فرمالدئید که در خیلی از محصول‌ها مثل رژلب، لاک ناخن و.. یافت می شه، باعث التهاب و تحریک پوستی و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی ‌می شه. رنگ‌های شیمیایی متعددی که در محصول‌های مختلف به ویژه محصول‌های زیبایی و آرایشی مصرف ‌می شه، می‌تواند درصورت رعایت نکردن استاندارههای خاص، مشکل ساز باشه. گاهی این رنگ‌ها برای ایجاد رنگ خاصی با هم ترکیب می‌شوند که علاوه بر عوارض پوستی، می‌تواند عوارض متعدد داخلی هم داشته باشه. به ویژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار‌می شه و احتمال داره با خوردن هر نوع ماده غذایی کمی از آن مستقیما هم وارد بدن می شه.

چطور رژلب مان را می خوریم؟
چطور رژلب مان را می خوریم؟

مواد تشکیل دهنده رژلب ها

اگرچه مقدار هر یک از این مواد در ساخت رژهای لب متفاوت است، اما مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژلب به این شرح است:

موم:
موم به دلیل حالت‌پذیری زیادی که داره، به عنوان عنصری شکل‌دهنده در رژهای لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبی از سه موم را می‌توان در رژهای لب یافت: موم زنبور عسل، موم گیاهان و موم کارنابا که از برگ‌های نخل برزیلی گرفته ‌می شه و گران‌تر از بقیه موم‌ها است.

روغن:

روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژهای لب استفاده می‌شوند. همچنین کره کاکائو هم از اجزای تشکیل دهنده رژلب ها است.
موم و روغن از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده رژلب هستن و حدود ۶۰ درصد وزن آن را شامل می‌شوند.

مواد ممنوعه در رژلب ها

سرب:

عوارض سرب در صورت استفاده غیر مجاز این ماده سمی در ترکیب رژلب و خورده شدن آن شامل ناباروری، کم‌خونی، عقب ماندگی ذهنی و سرطان است.

خوشبوکننده‌ها:

این نوع عطرها به دلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی، می‌توانند التهاب، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها را باعث شوند.
بر اساس آمار جمع‌آوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، زنان در طول زندگی خود حدود ۲ کیلوگرم رژلب را می‌بلعند که خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
اکنون که به مواد تشکیل دهنده رژلب‌ها پی بردید، موقع انتخاب آن بیشتر دقت کنین و رژلبی را بخرید که تا حد امکان حاوی ترکیبات طبیعی باشه و مواد سمی در آن به کار نرفته باشه.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید