آیا پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری خطرناک است؟

آیا پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری خطرناک است؟

به طور کلی پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری خطرناک نیست. حتی می توان گفت پوشیدن این لباس ها به شرط داشتن شرایط لازم، مفید است. هنگامی شما برآمدگی شکمتان را با یک لباس تنگ بپوشانید، این پوشش مانند یک گهواری عمل می کند و جنین را در فرم شکم آرامنگه می دارد. در کنار همه این مزایا شما باید بدانید که هر لباس تنگی مناسب شما نیست. سعی کنید لباس های مارکدار و معتبر تهیه کنید.

شرایط پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری

برخی از لباس های تنگ تهیه شده از الیاف مصنوعی نیز می توانند موجب عرق کردن شما شوند. عرق ایجاد شده در زیر بافت لباس محل مرطوب و مناسبی برای رشد باکتری ها هستند. علاوه بر این عرق زیاد موجب ایجاد شوره لباس می شود.

آیا پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری خطرناک است؟
آیا پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری خطرناک است؟

لباس های تنگ تهیه شده از الیاف پنبه این مشکلات را به دنبال ندارد. سعی کنید در انتخاب لباس زیر و جوراب شلواری نیز دقت کنید تا حداقل قسمت خشتک لباس از پنبه باشد. جوراب شلواری ساخته شده از الیاف طبیعی مانند الیاف پنبه، بامبو یا کنف احساس راحتی بیشتری، به ویژه در فصل تابستان برایتان به همراه دارد. از طرفی ساق های کوتاه و جوراب های ساق بلند که پس از پوشیدن آن ها بخشی از پا بدون پوشش است می تواند موجب شیوع واریس شود. گرچه واریس یک معضل مشترک بین خانم های باردار است.

در عوض اگر شما دارای رگهای واریسی هستید، لباس هایی که سرتاسری تنگ هستند می توانند به شما کمک کنند. این لباس های به دلیل حمایت زیادی که از اندام ها و به خصوص محل تورم می کنند، می توانند جلوی بدتر شدن واریس را بگیرند. به علاوه اگر از جواب شلواری تنگ استفاده می کنید و زمان نشستن احساس خارش در باسن دارید بهتر است نوع جوراب خود را تغییر دهید.

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید