واقعیت های مهمی که باید در مورد مسواک زدن بدانید

واقعیت های مهمی که باید در مورد مسواک زدن بدانید

مسواک زدن کار هر روزه ماست اما چقدر از طریقه صحیح مسواک زدن و نکات مهم پیرامون آن اطلاع داریم؟ با ما همراه شوید تا حقایق جالبی از این موضوع بدانید.

چه مدتی ازعمر خود را مشغول مسواک زدن هستیم؟

در حدود ۱۸۹۶ ساعت از طول عمر ما باید به مسواک کشیدن به دندان ها بگذرد اما واقعیت این است که این زمان در حال معمول نیمی از آن چیزی است که باید باشد.

طریقه صحیح مسواک زدن چیست؟

طریقه مسواک زدن یک عادت فردی است و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما دکتر پایال روش صحیح زیر را به شما پیشنهاد می کند:

مدت زمان ایده آل برای هر بار مسواک زدن حدود ۲ دقیقه است. این زمان به ۴ قسمت تقسیم شده و هر ربع دندان باید ۳۰ ثانیه مسواک زده شود. این عمل حداقل دوبار در روز الزامی است.

مسواک زدن قبل از خواب بسیار مهم است زیرا جریان بزاق ما را قبل از خواب کاهش می دهد. بزاق معمولا به طور طبیعی موجب اسیدی شدن دهان می شود و اسید نیز به تدریج دندان ها را می پوساند.

خمیر دندانی که استفاده می کنید باید حاوی فلوراید باشد زیرا این ماده موجب تقویت دندان ها شده و در برابر پوسیدگی از دندان ها محافظت می کند.

واقعیت های مهمی که باید در مورد مسواک زدن بدانید
واقعیت های مهمی که باید در مورد مسواک زدن بدانید

آیا استفاده از نخ دندان اتلاف وقت است؟

دکتر پایال می گوید:

استفاده از نخ دندان اتلاف وقت نیست اگر از آن به عنوان یک جایگزین مناسب برای مسواک زدن بین دندان ها استفاده شود. اما این نخ فقط برای زمانی که فاصله دندان ها کم است و مسواک قادر به تمیز کردن مواد غذایی بین دندان ها نیست، کاربرد دارد. اگر این فاصله بین دندان ها خیلی کم باشد باعث صدمه زدن به لثه ها می شود.

خطرات ناشی از تمیز نکردن دندان ها بسیار زیاد است این خطرات عبارتند از بوی بد دهان به جهت پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بیماری های پریودنتال (پوسیدن استخوان).

دکتر ریچارد مارکز، یکی از دندانپزشکان برجسته بریتانیا معتقد است که باید حداقل ۳۰ دقیقه بعد از خوردن غذا صبر کنید و سپس مسواک بزنید در غیر این صورت اسید می تواند به سطح دندان آسیب بزند. مسواک قبل از خواب بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت مواد غذایی بر روی سطح دندان نشسته و موجب فروپاشی سطح دندان می شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید