مشکلات چشم پس از 40 سالگی

مشکلات چشم پس از ۴۰ سالگی

حتی اگر در طول زندگی خود دیدی صد در صد داشته باشید ممکن است پس از فوت کردن شمع تولد ۴۰ سالگی دچار مشکلات چشم شوید. بیماری هایی مانند گلوکوم و دژنراسیون ماکولا از جمله شایع ترین بیماری های چشم پس از ۴۰ سالگی شناخته می شوند. در ادامه به مهمترین مشکلاتی چشمی که ممکن است دید شما را پس از ۴۰ سالگی مختل کرده و کیفیت زندگی را پایین آورد اشاره خواهیم کرد.

مهمترین مشکلات چشم در سنین بالا

خشکی چشم: این اختلال می تواند برای مردان و زنان اتفاق افتد اما در زنان به دلیل تغییرات هورمونی پس از ۳۵ سالگی مشکلی شایع محسوب می شود. در سال های منتهی به یائسگی و یا پس از یائسگی، تغییر در سطح استروژن و پروژسترون علت اصلی خشکی چشم است. زندگی در آب و هوای خشک می تواند وضعیت را تشدید کند و خیره شدن به صفحه نمایشگر کامپیوتر برای ساعت های متمادی، فشار چشم را افزایش می دهد و باعث خشکی چشم می شود. به طور معمول هر فرد باید در طول ۶۰ دقیقه ۳۰ بار پلک بزند و این خیره شدن باعث می شود این میزان به حداقل خود برسد.

کاهش بینایی در زمان خواندن: اگر شما به طور ناگهانی حس کردید نیاز به نور بیشتر برای دیدن آنچه که می خواهید بخوانید دارید و یا باید گوشی هوشمند خود را بیش از حد دور از چشم هایتان نگه دارید تا بتوانید ایمیلتان را چک کنید باید گفت دچار کم بینی در مطالعه شده اید. این پدیده پس از ۴۰ سالگی معمول است و شما باید برای مطالعه عینک مناسب تهیه کنید.

مشکلات چشم پس از 40 سالگی
مشکلات چشم

کاهش دید در شب: این مشکل چشم نیز ریشه در پیری چشم دارد. به طوری که اکثر افراد پس از ۴۰ سالگی برای انجام کارهای حساس مثل رانندگی در شب دچار مشکل می شوند.

آب سیاه: افزایش تجمع فشار در چشم می تواند باعث آسیب به عصب بینایی شده و بیماری آب سیاه را پدید آورد در صورتی که این بیماری درمان نشود می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

آب مروارید: لنز چشم عمدتا از آب و پروتئین ساخته شده است. همانطور که سن بالا می رود، پروتئین های موجود در چشم تجمع یافته و منجر به تولید آب مروارید می شود. نتیجه این بیماری تاری دید، کاهش دید در شب و احتمالا ایجاد توهم هاله، زمانی که شما در معرض نور چراغ قرار می گیرید، می باشد.

دژنراسیون ماکولا: ماکولا در پشت شبکیه واقع و از میلیون ها سلول حساس به نور ساخته شده است. زمانی که ماکولا تجزیه می شود، لایه شروع به جدا شدن و نشت می کند و به تدریج، دید مرکزی تار می شود.