عواملی که باعث کاهش قند خون می شوند

عواملی که باعث کاهش قند خون می شوند

قند خون کم کم تبدیل به یک بیماری همه گیر شده به همین خاطر نیز تقریبا بسیاری از مردم برای یکبار هم که شده نوسانات قند خون را در زندگی خود تجربه می کنند. افزایش رشد این بیماری از یک سو و بی اطلاعی در مورد عواملی که در شکل گیری این نوسانات دخیل هستند از سوی دیگر موجب نگرانی بسیاری از متخصصان است. در ادامه با ما همراه شوید تا راه های طبیعی برای کاهش قند خون در افراد دیابنی را بیاموزید.

راه های طبیعی که موجب کاهش قند خون می شوند

کارهای خانه

فعالیت های عادی مانند تمیز کردن خانه می تواند یک فعالیت بدنی متوسط برای یک افرد مبتلا به دیابت باشد. متخصصان معتقدند این نوع از فعالیت ها ممکن است موجب کاهش قند خون در یک فرد مبتلا به دیابت شوند. اما لازم است بدانید که به دلیل تاثیری که شدت این فعالیت ها بر روی قند خون دارند، افرادی که دچار دیابت هستند باید با احتیاط این فعالیت ها را انجام دهند به عنوان مثال انتخاب فعالیت های ساده و متوسط بهترین گزینه است.

ماست

عواملی که باعث کاهش قند خون می شوند
کاهش قند خون

غذاهای پروبیوتیک مانند ماست از طریق بهبود هضم به کنترل و کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک می کند. ماست حاوی باکتری های سالمی است که ممکن است علاوه بر کاهش قند خون در برابر مشکلات گوارشی کمک کننده باشد. بهترین انتخاب، ماست ساده یا ماست بدون قند یا ماست میوه ای است.

رژیم گیاهخواری

با توجه به برخی از تحقیقات مشخص شده است که افراد مبتلا به دیابت که به یک رژیم غذایی گیاهخواری بدون گوشت یا بدون محصولات حیوانی مانند لبنیات و یا تخم مرغ پایبند هستند در کنترل قند خون خود موفق تر بوده و در طول روز به انسولین کمتری نیاز پیدا می کنند اگرچه مکانیسم این تاثیر گذاری کاملا روشن نیست اما غلات کامل، مواد حاوی فیبر زیاد و لوبیا ممکن است با کاهش سرعت هضم موجب تولید میزان کمتری از قند در بدن شوند در واقع این علت احتمالی ارتباط گیاه خواری با کاهش قند خون است. البته یادآور می شویم که افراد مبتلا به دیابت قبل از هر تغییری در برنامه غذایی خود باید با پزشک مشورت کنند. امیدواریم شما بتوانید با این اقدامات ساده نیازمند انسولین کمتری باشید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید