شاید پای سیب های زیادی خورده باشید اما این دستور پخت پای سیب ، نتیجه ای فراتر از انتظار به شما خواهد داد. این دستور، روشی است که اکثر مادربزرگ های انگلیسی برای تهیه این دسر خوشمزه مورد استفاده قرار می دهند. پای سیب به طور کلی دسری است که شبیه به کیک است اما خود کیک نیست زیرا یکی از مواد اصلی آن سیب است. همه ما خواص سیب را می دانیم پس چرا از آن در تهیه غذاهای مختلف و دسر استفاده نکنیم؟ با ما همراه شوید تا طرز تهیه پای سیب خوشمزه و اصیل را فرا گیرید.

پای سیب به شیوه سنتی

مواد لازم برای تهیه خمیر پای سیب

  • نصف فنجان کره
  • ۳ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره ( همان آرد سفید شیرینی پزی)
  • یک چهارم فنجان آب

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

  • نصف فنجان شکر سفید
  • نصف فنجان شکر قهوه ای
  • ۸ سیب پوست کنده و خرد شده

میزان سیب این دستور پخت زیاد است و باید بیشتر کیک شما را سیب تشکیل دهد. پس نتیجه کار شما شبیه به تصویر زیر می شود.

طرز تهیه پای سیب
طرز تهیه پای سیب

روش پخت

در ابتدای کار فر را با  دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۲۰ درجه سانتیگراد) روشن کنید. در یک ظرف عمیق، کره را ذوب کرده و آرد را به آن اضافه کنید. در این مرحله نباید آرد سرخ شود به همین منظور سریعا آب، شکر سفید و شکر قهوه ای را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد سپس درجه گاز را کم کرده و اجازه دهید مقداری بجوشد.

درون قالبی را کاغذ روغنی بگذارید و به آرامی نیمی از خمیر آمده شده در بالا را بر روی کاغذ روغنی پخش کنید. بعد از پخش شدن لایه ای نازک از مواد، سیب ها را بر روی خمیر بچینید. در این مرحله سعی کنید خلاقیت نشان دهید و چیدمان سیب ها را درست و به دقت انجام دهید. پس از چیدن سیب ها، باقی مانده خمیر را روی آن پهن کرده و ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر با همان درجه حرارتی که در بالا ذکر شد قرار دهید. سپس درجه حرارت را به ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) کاهش داده و پخت را ۳۵ تا ۴۵ دقیقه دیگر ادامه دهید. این زمان، مدت مورد نیاز برای نرم شدن سیب ها است.