طرز تهیه ماسک های زیبایی

طرز تهیه ماسک های زیبایی در خانه

ماسک های زیبایی انبوهی از ترکیبات مختلف را شامل می شود. این ماسک های گاهی با خاک رس و گاهی نیز از عصاره ذغال تهیه شده و در بسته بندی های شکیل در بازار موجود هستند. اما شاید همیشه بودجه ما اجازه خرید ماسک های زیبایی را به صورت آماده به ما ندهد. در این شرایط کافی است ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا طرز تهیه چند ماسک زیبایی را در خانه بیاموزید.

تهیه ماسک های زیبایی در خانه

ماسک ویتامینه آوکادو و عسل

آووکادو با مواد معدنی دوستدار پوست مانند آهن، کلسیم، مس و ویتامین های A، E، B غنی شده است. این معجون منحصر به فردی که از تهیه عسل و آوکادو حاصل می شود می تواند پوست را تقویت کند. این محصول پوست را آبرسانی نیز خواهد کرد. برای تهیه این ماسک دو نیم پیمانه آوکادو را کاملا له کنید. سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. تا به صورت خمیر در آید. این خمیر را روزانه بر روی صورت ماسک کنید.

ماسک کاهش چین و چروک با زردچوبه

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد، زردچوبه یک شفا دهنده قدرتمند با توانایی کاهش شرایط التهابی پوست، مانند آکنه و پسوریازیس است. برای تهیه این ماسک زیبایی ۲ قاشق غذاخوری آرد، هر آردی اعم از آرد گندم، برنج یا جو نیز می تواند باشد، با ۱ قاشق چایخوری زردچوبه، ۳ قاشق غذاخوری شیر و چند قطره عسل را با یکدیگر مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. سپس این خمیر را روزانه بر روی پوست ماسک کنید.

ماسک پاک کننده شکلات و جو بلغور دو سر

شکلات، پس از الماس، بهترین دوست هر زن است. این ماده یک تقویت کننده اعصاب است. حتی بوی آن نیز می تواند یک اثر آرام بخش داشته باشد. علاوه بر این، پودر کاکائو یک آنتی اکسیدان قوی است که کمک می کند تا پوست هیدرات بماند. در حالی که بلغور جو دوسر برای لایه برداری ملایم مفید است.

طرز تهیه ماسک های زیبایی
طرز تهیه ماسک های زیبایی

مواد لازم برای تهیه این ماسک زیبایی

  • شکلات یک تقویت کننده اعصاب است. عطر و خواص آن با بالا بردن سطح سروتونین که یک داروی ضد افسردگی طبیعی است، می تواند بر روی بدن شما تاثیر بگذارد. شکلات با افزایش تولید اندورفین در مغز ایجاد احساس شادی کرده و به کاهش استرس کمک می کند.
  • پودر کاکائو یک آنتی اکسیدان فوق العاده و قدرتمند است. این ماده از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. محققان آلمانی دریافتند که فلاونوئیدها در شکلات تیره به کاهش جذب نور UV، افزایش جریان خون پوست و بهبود هیدراتاسیون و رنگ پوست کمک می کند.
  • بلغور جو دوسر نه تنها یک لایه بردار برای از بین بردن پوست مرده است، بلکه می تواند یک تسکین دهنده فوق العاده برای آفتاب سوختگی باشد.
  • عسل یک عامل بزرگ ضد باکتری است، پاکسازی عمیق پوست و منافذ مسدود شده از خواص دیگر این ماده است.
  • کرم مرطوب کننده نیز پوست را آبرسانی کرده و چین و چروک را به تاخیر خواهد انداخت.

شکلات تلخ را آب کرده و بلغور جو دو سر را به شکل پودر در آورید سپس از مواد بالا به میزانی در کاسه بریزید که به شکل خمیر درآید سپس از ماسک استفاده کنید.