رشد جنین در هفته چهارم بارداری

رشد جنین در هفته چهارم بارداری

رشد جنین در هفته چهارم بارداری

حال چهار هفته از بارداری شما گذشته است و این دقیقا زمانی است که می توان به کودک شما لقب جنین داد. جنین در این هفته از دو لایه به نام های  epiblast و غشاء داخلی تشکیل شده است. این دو لایه در نهایت به تمام اندام ها و قسمت های مختلف بدن کودک تقسیم می شوند. دو ساختار دیگر که در این زمان رشد می یابد آمنیون و کیسه زرده است. پرده روی جنین، پر از مایع آمنیوتیک است که در جنین را در طول دوران رشد احاطه کرده و از آن محافظت می کند. کیسه زرده نیز خون تولید خواهد کرد و تا زمانی که جفت تشکیل شود در تغذیه کودک نقش مهمی را ایفا می کند.

رشد جنین در هفته چهارم بارداری
رشد جنین در هفته چهارم بارداری

بدن شما

این هفته نیز کودک شما همچنان به کاشت عمیق خود در رحم و در درون آندومتر مشغول است. هنگامی که کاشت انجام می شود، بدن کودک شما شروع به تولید هورمونی به نام هورمون گونادوتروپین جفتی انسان (hCG)، که برای حفظ پوشش داخلی رحم لازم است، می کند. بدن جنین همچنین به تخمدان سیگنالی می فرستد که در آن  توقف تخمک رها شده در هر ماه دستور داده می شود. برخی از زنان گرفتگی خفیف و لکه بینی از خون در طول این هفته را تجربه می کنند این در حالی است که کاشت در حال وقوع است، و ممکن است تخمدان ها یک دوره اشتباه تخمک در بدن آزاد کنند. این دوره معمولا در دوران اولین قاعدگی پس از بارداری اتفاق می افتد.

هورمون hCG هورمون است که در تست بارداری اندازه گیری می شود. در این هفته یک تست حاملگی احتمالا قادر به تشخیص بارداری شما خواهد بود. هورمون hCG همچنین باعث می شود که علائم بارداری ، که در این هفته شامل خستگی، احساس سوزن سوزن شدن یا درد سینه و تهوع نیز بروز پیدا کند. علائم بارداری اولیه در این دوران شبیه سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است اما در پایان این هفته، انتظار می رود این علائم کمرنگ شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید