رشد جنین در هفته ششم بارداری

رشد جنین در هفته ششم بارداری

رشد جنین در هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری، مغز و سیستم عصبی کودک شما به سرعت در حال رشد است. در این هفته همچنین وزیکول نوری، که لایه چشم را تشکیل می دهند، در دو طرف سر، شروع به توسعه می کند. حفره های ایجاد شده در این مرحله محل قرار گیری گوش داخلی است.

قلب کودک شما در هفته ششم بارداری شروع به تپش می کند. حتی ممکن است این ضربان توسط سونوگرافی در این هفته تشخیص داده شود. شکل گیری سیستم گوارشی و تنفسی نیز در حال شکل گیری است. جوانه های کوچکی که بعدها به دست و پا کودک تبدیل خواهد شد در این هفته ظاهر می شود.

از آنجا که پاهای کودک در طول دوران بارداری درون نیم تنه بالایی جمع شده اندازه گیری طول پا در بارداری تقریبا دشوار است. حتی اندازه گیری دقیق قد نوزاد نیز ممکن نیست به همین خاطر در این هفته قد نوزاد از تاج سر تا قسمت تا شده پاها اندازه گیری می شود. در این زمان قد کودک تقریبا ۲ تا ۵ میلی متر است.

رشد جنین در هفته ششم بارداری
رشد جنین در هفته ششم بارداری

بدن شما

شکایت و علامت شایع در بدن مادر در هفته ششم بارداری ایجاد فشار و نیرو اضافه به بدن است. علاوه بر این شما ممکن است احساس خستگی شدید در این زمان داشته باشید. از دیگر نشانه های و علائم بارداری در هفته ششم می توان به حساسیت به لمس بدن، درد سینه و تهوع و استفراغ (هنگام صبح) اشاه کرد. البته تهوع در این دوران بیشتر در صبح اتفاق می افتد اما ممکن است مادر در هر ساعت از روز نیز احساس تهوع داشته باشد. تغییرات هورمونی و عوامل دیگری، مانند کار کردن شدید کلیه ها نیز ممکن است از عواملی باشد که باعث شود در طول روز بیش از حد معمول به دستشویی مراجعه کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید