رشد جنین در هفته سوم بارداری

رشد جنین در هفته سوم بارداری

رشد جنین در هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری حتی اگر احساس بارداری نیز نمی کنید باید بدانید که رشد جنین در بدن شما آغاز شده است. در این زمان تخم بارور شده از طریق فرایند تقسیم سلولی، در لوله های فالوپ، حدود ۳۰ ساعت بعد از عمل لقاح، به دو سلول، سپس به چهار سلول، پس از آن هشت، و همچنان به سلول های بیشتری تقسیم شده و از طریق همین لوله به سمت رحم حرکت می کند. در آن زمان این سلول ها مانند یک توپ کوچک می شوند.

این توپ به مرور زمان توخالی می شود و با مایع پر می شود. پس از آن این توده به عنوان بلاستوسیست شناخته می شود. در پایان این هفته، بلاستوسیست خودش را به پوشش داخلی رحم می رساند. این مرحله به نام کاشت خوانده می شود.

رشد جنین در هفته سوم بارداری
رشد جنین در هفته سوم بارداری

بدن شما

در این زمان از دوران بارداری بدن شما و جنینتان به میزان کافی از مواد مغذی خاص، مانند اسید فولیک، پروتئین، کلسیم و آهن نیاز دارد. همان طور که قبلا نیز ذکر شد مصرف یک مکمل فولیک اسید به خصوص بسیار مهم است، زیرا اسید فولیک به جلوگیری از نقص لوله عصبی (ساختار است که به مشکلات مغزی و نخاعی منجر می شود) بسیار کمک خواهد کرد.

به دلیل آن که در بدن شما بافتی جدید در حال شکل گیری است خوردن پروتئین کافی بسیار ضروری است. علاوه بر این، کلسیم برای توسعه استخوان ها و دندان ها لازم است، بنابراین مطمئن شوید که شما هر روزه دوز و مقدار مناسبی از مواد لبنی، سبزیجات برگ سبز و حبوبات را استفاده می کنید. آهن به شما کمک می کند تا از افزایش مداوم حجم خون نوزاد خود در دوران بارداری حمایت کنید پس خوردن این ماده معدنی نیز برای جنین حیاتی است. منابع خوب آهن شامل گوشت قرمز، حبوبات، تخم مرغ و سبزیجات دارای برگ سبز می باشد.