رشد جنین در هفته دهم بارداری

رشد جنین در هفته دهم بارداری

هفته دهم بارداری، همه اندام های حیاتی کودک تشکیل شده و شروع به کار می کنند. در این هفته تغییرات خارجی مانند جدایی انگشتان دست و پا و از بین رفتن اضافه ستون فقرات صورت می گیرد جوانه زدن دندان ها در داخل دهان یکی از تغییرات داخلی است که در کنار تغییرات خارجی اتفاق می افتد اگر کودک شما پسر باشد به زودی بیضه ها هورمون مردانه تستوسترون را تولید می کنند.

بعید به نظر می رسد که ناهنجاریهای مادرزادی بعد از هفته دهم بارداری به وقوع بپیوندد به همین خاطر پایان هفته دهم بارداری را پایان دوران جنینی کودک نیز می نامند. به طور کلی، جنین در این هفته دارای یک ظاهر کاملا انسان است و با ورود به هفته آینده رسما زندگی انسانی خود را آغاز می کند.

رشد جنین در هفته دهم بارداری
رشد جنین در هفته دهم بارداری

بدن شما

اولین ویزیت که اغلب در حول و حوش این هفت صورت می گیرد یک نقطه عطف در زندگی کودک است. در این ویزیت از طریق یک سری از آزمایش ها، از جمله اندازه گیری وزن و فشار خون و معاینات خارجی مثل قرار گیری موقعیت کودک و اندازه او وضعیت نوزاد بررسی می شود.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در این هفته بررسی می شود ضربان قلب کودک شماست. این کار توسط داپلر انجام می شود و شما برای اولین بار می توانید تپش قلب نوزاد را بشنوید. در اولین ویزیت توسط آزمایش خون بررسی خواهد شد که آیا شما در برابر بیماری هایی نظیر آبله مرغان، سرخک، اوریون و سرخجه (سرخک آلمانی) واکسینه شده اید یا خیر؟ در این آزمایش Rh خون نیز مشخص می شود. در این  آزمایش می توانید برای اطمینان از عدم ابتلا به بیماری های عفونی مانند سفلیس و هپاتیت B و HIV نیز آزمایش دهید. این تست خون می تواند برای تعیین بیماری های ژنتیکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید