رشد جنین در هفته اول بارداری

رشد جنین در هفته اول بارداری

رشد جنین در هفته اول بارداری

این هفته برای اولین بار است که در واقع دوره قاعدگی خود را از دست داده اید. از آنجا که انتظار می رود  تاریخ زایمان یا همان (EDD) از اولین روز از آخرین دوره قاعدگی شما محاسبه شود، این هفته نیز به عنوان بخشی از ۴۰ هفته دوران بارداری محسوب می شود حتی اگر جنین هنوز در این هفته تشکیل نشده باشد.

بدن شما

در دوران بارداری، باید سعی کنید عادات سالمی را در زندگی خود پیش بگیرید تا هم خودتان در این دوران سالم بمانید هم کودک سالمی را به دنیا بیاورید. در واقع مادران باید برای بارداری خود برنامه ریزی کرده و بدن خود را برای بارداری آماده سازی نمایند به طوری که قبل از باداری شما باید:

از مصرف الکل، مواد مخدر و دخانیات اجتناب کنید. این مواد می تواند نقص هایی هنگام تولد مانند سندرم جنین الکلی، مشکلات تنفسی، وزن کم هنگام تولد و دیگر مشکلات سلامتی را در بدن نوزاد ایجاد کند.

رشد جنین در هفته اول بارداری
رشد جنین در هفته اول بارداری

در مورد داروهای (OTC) چه آن ها که با تجویز پزشک دیگر و چه آن هایی که بدون نسخه مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید. شما نیاز به اقدامات احتیاطی خاصی دارید زیرا بسیاری از نسخه ها و حتی مصرف بیش از حد داروهای منفی می تواند جنین را تحت تاثیر قرار دهد. اما به یاد داشته باشید پس از اطلاع از بارداری هرگز داروهایی که با تجویز پزشک مصرف می کردید را به یک باره قطع نکنید و حتما در این مورد با پزشک مشورت کنید. این قطع مصرف می تواند خطرات بالقوه ای برای جنین ایجاد کند.

حفظ یک رژیم غذایی که حاوی مقدار کافی از ویتامین و علی الخصوص اسید فولیک است برای شما ضروری است. پزشکان توصیه می کنند حتی اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید باید ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک در روز را مصرف کنید. مصرف کافی فولیک اسید خطر نقص لوله عصبی (نقائصی است که هنگام تولد ناشی از رشد ناقص مغز یا نخاع ایجاد می شود)، مانند اسپینا بیفیدا را کاهش می دهد. توصیه می کنیم حتی قبل از مصرف اسید فولیک نیز با پزشک خود مشورت کنید.