رابطه طول عمر و استفاده از لوازم آرایشی

رابطه طول عمر و استفاده از لوازم آرایشی

آیا سرب موجود در لوازم آرایشی خطرناکه؟

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی‌ برسند .بیشتر خانم ها لوازم آرایش را دوست دارند و بر این باورند به کمک محصولات آرایشی زیباتر می شن، ولی اگر به شما بگوییم با استفاده از لوازم آرایش نه تنها زشت تر می شوید، بلکه عمرتان هم کم می می شه، باور می کنین؟ بله این موضوع حقیقت داره. گروهی از محققان فرانسوی با بررسی اثر مواد شیمیایی و رنگ های موجود در لوازم آرایش دریافته اند خیلی از محصولات آرایشی به لحاظ داشتن بیش از ۴۰ درصد ترکیبات سمی برای سلامت مضر است و علاوه بر این که می تونه باعث تیرگی پوست، بروز لکه های قهوه ای و چین و چروک در نواحی چشم و دهان شوند، بلکه احتمال بروز سرطان را هم افزایش می دهند.

لوازم آرایش

مسمومیت های آرایشی

البته بدون شک شما نمی تونید میزان سموم موجود در لوازم آرایش تان را حدس بزنید، اما روش آزمایش جنس رژلب تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار باید رژلب را روی مچ یا پشت دست بمالید و بعد قطعه ای از جنس طلا یا نقره (اصل) روی آن بکشید. حالا چند دقیقه صبر کنین تا آزمایش شما کامل می شه. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شه حاوی سرب است و باید بی خیالش بشید.

رابطه طول عمر و استفاده از لوازم آرایشی
رابطه طول عمر و استفاده از لوازم آرایشی

سرب و خطر آن

شاید بپرسید چرا سرب خطرناک است؟ در یک کلام باید گفت این ماده شیمیایی علاوه بر این که باعث سقط یا بروز مشکلات ژنتیکی جنین می شه، بلکه می تونه زمینه بروز انواع سرطان را فراهم کنه و حتما می دانید سرطان از بیماری هایی است که می تونه مرگ زودرس را رقم بزند.

ریمل و مداد های چشم ناقلا!

باید بدانید ریمل و خط چشم دشمنان شماره یک سلامت شما محسوب می شن، زیرا در ترکیب خیلی از آنها جیوه و قطران زغال سنگ به کار رفته که اولی مسموم کننده سیستم اعصاب و دومی سرطان زاست البته این که بگوییم مصرف روزانه محصولات آرایشی سلامت ما را به خطر می اندازد و نباید از آنها استفاده کرد، تنها پاک کردن صورت مساله است، چرا که خیلی از خانم ها راضی به انجام چنین کاری نیستند، اما می توان با رعایت نکاتی آسیب ناشی از مصرف مداوم محصولات آرایشی را کاهش و به تبع آن طول عمر را افزایش داد.

راهکار من برای شما

مثلا می توان به جای استفاده از ده ها محصول آرایشی در طول روز از لوازم آرایش محدودتری استفاده کرد و تنها با استفاده از یک کرم ضدآفتاب رنگی، پوست را یکنواخت کرد و به کمک مقدار کمی ریمل، یک رژگونه کمرنگ و برق لب چهره زیبایی را رقم زد و استفاده از لوازم آرایش بیشتر را به مهمانی ها موکول کرد.

در عین حال، هر شب قبل از خواب باید به کمک شیرپاک کن های مناسب و استاندارد آرایش را از روی صورت پاک کنین و در مرحله بعدی با استفاده از صابون های حاوی مواد مرطوب کننده صورت تان را بشویید و بعد از خشک کردن از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنین تا پوست فرصت تنفس و تغذیه را پیدا کنه.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید