انواع روغن بادام و تفاوت کاربرد روغن بادام شیرین و تلخ

انواع روغن بادام و تفاوت آن ها با یکدیگر

از قدیم شنیده ایم که روغن گیاه بادام برای پوست و مو بسیار مفید بوده و حتی گاهی می توان از آن برای درمان بیماری های داخلی استفاده کرد اما لازم است بدانید انواع مختلفی از این روغن وجود داشته که نحوه و کاربردهای متفاوتی دارد. در ادامه می توانید با انواع روغن بادام و تفاوت های آن ها بیشتر آشنا شده و فواید روغن بادام شیرین را بدانید. به طور کلی دو نوع بادام و به تبع آن دو نوع روغن از این گیاه وجود دارد:

بادام اهلی شیرین که ما می توانیم در سوپر مارکت ها آن را تهیه کنیم
بادام تلخ یا همان بادام وحشی

روغن بادام شیرین حاوی بسیاری از خواص آنتی اکسیدانی و سرشار از ویتامین E است که دارای خواص درمانی بسیاری است. این دانه مغذی همچنین حاوی ویتامین K است که در انعقاد خون و سلامت استخوان ها موثر و مهم است. علاوه بر آن، بادام منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده است که مزایای شناخته شده بسیاری برای قلب دارد. ۵۰ درصد از دانه بادام شیرین حاوی روغن است که می توان از این روغن استعمال داخلی یا خارجی کرد.

انواع روغن بادام
انواع روغن بادام

تفاوت بین روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ

روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ نباید اشتباه گرفته شود. بادام تلخ و روغنی که از آن استخراج می شود به شدت سمی هستند و می تواند در صورت مصرف خوراکی حتی کشنده نیز باشد. اگر چه می توان از این روغن بدون هیچ نگرانی و با خیال راحت بر روی پوست و مو استفاده کرد پس بهتر است برای در امان ماندن از مضرات این روغن هرگز آن را نخورید. از طرف دیگر روغن بادام شیرین همان روغنی است که از بادام های معمولی استخراج شده و می توان از آن در پخت و پز و شیرینی پزی نیز استفاده کرد.

فواید بادام شیرین برای پوست

از بادام شیرین می توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  • پاک کننده عمیق پوست
  • بازسازی پوست های آسیب دیده
  • کاهش نشانه های پیری
  • کاهش حلقه های تیره و پف زیر چشم

فواید بادام شیرین برای مو

از وغن این دانه برای رشد مو و درخشندگی بیشتر آن ها استفاده می کنند.

سایر فواید بادام شیرین

این روغن در صورت مصرف خوراکی می تواند به کاهش کلسترول و افزایش سرعت هضم غذا کمک کند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید