موفق ترین و نا موفق ترین رژیم غذایی ۲۰۱۵

موفق ترین و نا موفق ترین رژیم غذایی ۲۰۱۵

یو.اس نیوز در مقایسه ای اقدام به رتبه بندی ۳۵ رژیم غذایی کرده است. برای کسب رتبه نخست، رژیم غذایی می‌بایست: تا حدودی آسان، مغذی، سالم و در کاهش وزن موثر باشد. برنامه دولتی DASH در این رتبه بندی مقام اول را به دست آورد.

رژیم غذایی DASH

این رژیم غذایی تنها به منظور مبارزه با فشار خون بالا شکل گرفت و هدف از آن یک رژیم همه جانبه نبود. اما از نظر متخصصان، یک رژیم کامل به شمار آمده و توانست همه امتیازات در حیطه مغذی بودن، سلامت، قدرت جلوگیری و یا کنترل دیابت و نیز نقش آن در مراقبت از قلب را به خود اختصاص دهد.

 رژیم غذایی TLC

این رژیم غذایی که توسط موسسه ملی سلامت معرفی شده است، یکی از بهترین رژیمهای غذایی به شمارمی آید. هیچ گونه ضعف چشمگیری ندارد و برسلامت قلبی و عروقی بسیار تاثیرگذار است. یکی از متخصصین از این روش به عنوان یک رژیم غذایی بسیار سالم، کامل و بی‌خطر یاد کرده است. اما برخلاف دیگر رژیم ها که زیر نظر متخصص صورت می گیرد، این رژیم بدون نظارت اجرا می شود.

 رژیم مدیترانه‌ای (Mediterranean)

با تاکیدی که این رژیم بر میوه ها و سبزیجات، روغن زیتون، و دیگر غذاهای سالم دارد، رژیم مورد قبولی است و بر اساس ارزیابی متخصصان این رژیم از بسیاری از رقبای خود بهتر است.

رژیم فلکسیترین (Flexitarian)

این رژیم غذایی به دلیل تغذیه کامل، سهولت در اجرا و کاهش وزن طولانی مدت، گوی سبقت را از رقیبان ربود. به گفته متخصصان این رژیم غذایی می تواند برای همه افراد خانواده مورد استفاده قرار گیرد.

رژیم والومتریکس (Volumetrics)

این رژیم غذایی بسیار مغذی و بی خطر است و تاثیر مثبتی بر روی سلامت قلب و دیابت دارد. این برنامه غذایی می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

رژیم اورنیش (Ornish)

این رژیم غذایی بازخوردهای متفاوتی را از جانب متخصصان دریافت کرد. از یک طرف از نظر تغذیه ای مناسب و بی خطر بوده و تاثیرخوبی بر روی قلب دارد. اما از طرف دیگر به دلیل محدودیت زیاد چربی، اجرای آن برای افراد سخت است.

رژیم سنتی آسیایی

این رژیم، الگوی معقولی برای تغذیه ارائه می کند؛ و امتیاز خوبی را از نظر تغذیه و بی خطر بودن به خود اختصاص داده است؛ اما متخصصان مطمئن نیستند که این رژیم بتواند تاثیرات بلند مدت یا کوتاه مدتی را بر کاهش وزن داشته باشد.

 رژیم سوث بیچ (South Beach)

این رژیم امتیاز خوبی را در کاهش وزن سریع به خود اختصاص داد. البته به گفته متخصصان محدودیت های آن کار را برای فرد سخت می کند. همچنین می توان گفت این رژیم تاثیر چندانی در مبارزه با دیابت و مشکلات قلبی ندارد.

موفق ترین و نا موفق ترین رژیم غذایی ۲۰۱۵
موفق ترین و نا موفق ترین رژیم غذایی ۲۰۱۵

رژیم وگان (Vegan)

به طور کلی می توان گفت متخصصان این رژیم غذایی را تا حدودی پذیرفتند. اگرچه امتیاز بالایی برای مبارزه با دیابت و مشکلات قلبی به آن داده شد. این رژیم بسیار محدود کننده است و از لحاظ ارزش غذای کامل نیست.

 رژیم خام‌خواری

از نظر متخصصان این رژیم غذایی تاثیر بسیاری بر کاهش وزن در کوتاه مدت و بلند مدت دارد و همچنین نگرانی هایی نیز در مورد ارزش غذایی آن وجود دارد. باید گفت انجام آن تلاش و پشتکار فراوانی را می طلبد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید