مزایای آلوئه ورا برای پوست

مزایای آلوئه ورا برای پوست بر اساس تحقیقات علمی

آلوئه ورا گیاهی با خواص شفابخش است که می تواند روی پوست شما شگفتی ایجاد کند. ژل داخل برگ های این گیاه یک عنصر محبوب در بسیاری از لوسیون های پوست، ماسک های صورت و لوازم آرایشی است چون خواص دارویی و مرطوب کننده دارد. شما می توانید از ژل آلوئه ورا به طور مستقیم روی پوست و برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید. این گیاه زخم را سریع تر درمان می کند و علائم التهاب را کاهش می دهد. اگر به دنبال اطلاع از سایر مزایای آلوئه ورا برای پوست هستید ادامه این مطلب مجله گل گیس را از دست ندهید.

دلیل مزایای آلوئه ورا برای پوست این است که این ماده حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. ژل برگ گیاه آلوئه ورا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم های فعال و اسیدهای آمینه است. ضمن استفاده از این گیاه به تنهایی، می توانید ترکیباتی مانند روغن زیتون؛ روغن درخت چای، روغن نارگیل یا سایر روغن های گیاهی را برای کمک به درمان برخی از بیماری های طبیعی به آن اضافه کنید. در این مقاله خواهید دید که چه تحقیقات علمی بر روی مزایای آلوئه ورا برای پوست انجام شده است.

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا گیاهی از جنس آلوئه با برگ های گوشتی است که حاوی ژل شفاف با خواص دارویی است. قرن هاست که بشر برای درمان بیماری های مختلف پوستی از این گیاه استفاده می کند. در حقیقت، مصری ها آلوئه ورا را “گیاه جاودانگی” نامیده اند.

برگ های آلوئه ورا معمولا بلند و دارای پوست ضخیم است. در داخل هر برگ آلوئه ای ژلب لاتکسی وجود دارد. به گفته دانشمندان، حدود ۷۵ ترکیب فعال در آلوئه ورا وجود دارد که بسیاری از آنها برای پوست شما مفید هستند.

آلوئه ورا ؛ مواد مغذی و خواص دارویی

چرا استفاده روزانه از ژل آلوئه ورا روی پوست بسیار سودمند است؟

بررسی خواص دارویی ژل آلوئه ورا نشان داده است که آلوئه ورا حاوی بسیاری از ویتامین های دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی است. آلوئه ورا همچنین دارای آنزیم هایی است که به کاهش التهاب پوست کمک می کنند. همچنین مواد معدنی و اسیدهای چرب در آن باعث افزایش سلامت پوست می شوند. سایر اسید آمینه ها و ترکیبات موجود در ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی هستند.

این ژل برای پوست شما مفید است زیرا حاوی پلی ساکارید ها (یک نوع مولکول شکر) است که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند. این اثر مفید در درمان و کاهش زخم نقش دارد. ژل این گیاه الاستین را تحریک می کند و باعث می شود خطوط ریز صورت از بین برود.

ژل گیاه آلوئه ورا همچنین شامل ترکیبات ضد عفونی کننده ای است که به جلوگیری از عفونت های باکتری، ویروسی و قارچی کمک می کنند.

مزایای آلوئه ورا برای پوست

مزایای بسیاری برای استفاده منظم از آلوئه ورا روی صورت و پوست وجود دارد. محققان معتقدند که می توانید از ژل آلوئه ورا برای بهبود زخم، مرطوب کردن پوست، درمان پسوریازیس یا درماتیت و درمان سوختگی استفاده کنید.

می تواند به بهبود زخم کمک کند

یکی از مزایای آلوئه ورا برای پوست کمک به بهبود زخم است.

آلوئه ورا حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به بهبود زخم کمک می کند. محققان دریافتند که برخی از ترکیبات در آلوئه ورا برای ایجاد این خاصیت با هم همکاری می کنند. یک مطالعه نشان داد که پوشیدن زخم با آلوئه ورا ۳ روز سریع تر زخم را خوب می کند.

Annals of Plastic Surgery گزارش داد که ژل آلوئه ورا می تواند باعث کم شدن زخم و جلوگیری از بروز بافت اسکار شود. دانشمندان همچنین مشاهده کردند که زخم های درمان شده با آلوئه ورا دارای مقادیر بیشتری از کلاژن و آنتی اکسیدان ها هستند.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی دو سوکور نشان داد که استفاده از آلوئه ورا بعد از سزارین، بهبود زخم را سریع تر می کند. محققان دریافتند که اثر ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری ژل آلوئه ورا به بهبود زخم کمک می کند. محققان گزارش کرده اند که می توانید از ژل آلوئه ورا برای درمان کبودی ها، تحریکات پوستی و زخم های جزئی نیز استفاده کنید.

در بهبود آفتاب سوختگی نقش دارد

آلوئه ورا یک درمان طبیعی عالی برای آفتاب سوختگی است زیرا پوست ملتهب و آسیب دیده را آرام می کند.

دلیل آن که ژل آلوئه ورا برای بهبودی سوختگی های جزئی مناسب است به این دلیل است که این گیاه پوست را مرطوب می کند و التهاب را کاهش می دهد. مجله Burns گزارش داد که بررسی های پزشکی نشان می دهد که سوختگی های درمان شده با ژل آلوئه ورا تقریبا ۹ روز سریعتر از سایر سوختگی ها بهبود می یابند. محققان نتیجه گرفتند که آلوئه ورا می تواند برای درمان سوختگی های درجه اول و دوم استفاده شود.

در یک مطالعه، اثربخشی آلوئه ورا برای درمان سوختگی با سولفادیاازین نقره که یک کرم آنتی بیوتیک محبوب برای درمان سوختگی ها است، مقایسه شد. محققان مشاهده کردند که زخم با درمان الوئه ورا سریع تر بهبود می یابد. این تحقیق نشان داد که آلوئه ورا شادابی پوست را تسریع کرده و زخم ها را کمتر می کند.

نتایج مطالعات دیگری نشان داده اند که ژل آلوئه ورا را می توان به عنوان یک لوسیون طبیعی پس از آفتاب سوختگی استفاده کرد. در واقع، آلوئه ورا همانند کرم هیدروکورتیزون ۱ درصد در کاهش التهاب و خارش پوست مفید است.

پوست خشک را مرطوب می کند

آلوئه ورا برای خشکی پوست بسیار مفید است زیرا دارای رطوبت زیادی است و پوست را هیدراته می کند.

مطالعات علمی نشان داده اند که ژل آلوئه ورا وقتی که به تنهایی یا همراه با سایر مواد طبیعی استفاده می شود، یک مرطوب کننده موثر است. برای مثال، آلوئه ورا با روغن گندم اثر بیشتری در هیدراتاسیون پوست دارد.

مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از ژل آلوئه ورا روی دست می تواند برای درمان خشکی پوست دست بسیار مفید است. این تحقیق نشان داد که استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت روزانه قرمزی را کم کرده و چین و چروک ها را بهبود می بخشد. این مطالعه به این نتیجه رسید که آلوئه ورا یک درمان مناسب موضعی برای درماتیت تماسی است.

مزایای آلوئه ورا برای پوست
مزایای آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا دارای خواص ضد پیری پوست است و می تواند چین و چروک ها را کاهش دهد

استفاده از ژل و کرم آلوئه ورا به صورت روزانه باعث بهبود چین و چروک پوست می شود. آلوئه ورا به طور طبیعی باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست و تحریک تولید کلاژن می شود.

محققان دریافتند که این ژل حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که التهاب را کاهش می دهند و می تواند در مقابل آسیب های UV از پوست محافظت کنند.

تحقیقات دیگر نشان داده اند که آلوئه ورا اثر قابض دارد و باعث تقویت منافذ پوست می شود. یکی از مزایای آلوئه ورا برای پوست تقویت الیاف الاستین است که به کاهش چین و چروک پوست کمک می کنند.

آلوئه ورا می تواند اگزما و پسوریازیس را درمان کند

خواص مراقبت کننده آلوئه ورا روی پوست به این معنی است که شما می توانید این ژل را برای درمان بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده کنید. هم اگزما و هم پسوریازیس پوست را قرمز کرده و می توانند موجب التهاب و پوسته پوسته شدن پوست شوند.

یک مطالعه در مورد مزایای آلوئه ورا برای پوست نشان داد که استفاده از ژل این گیاه به تسکین ضایعات درماتیت آتوپیک کمک می کند. مطالعه دیگری نیز نشان داد که کرم حاوی ۰٫۵٪ آلوئه ورا در کاهش اندازه پلاک های پوستی مرتبط با پسوریازیس مفید است.

آلوئه ورا می تواند به پاک کردن جوش های صورت و آکنه کمک کند

یکی دیگر از مزایای آلوئه ورا برای پوست نقش این ماده در درمان آکنه است. فعالیت ضد التهابی این گیاه باعث کاهش قرمزی و التهاب منافذ می شود. بنابراین می توانید از آلوئه ورا همراه با مواد دیگر برای از بین بردن آکنه استفاده کنید. به عنوان مثال، روغن درخت چای و فندق جادوگر همراه با ژل آلوئه ورا می توانند به مبارزه با جوش کمک کنند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که آلوئه ورا می تواند اثربخشی درمان های آکنه را افزایش دهد. برای مثال، استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست همراه با ترتینوئین، نتایج بهتری از مصرف ترتینوئین به تنهایی دارد. (ترتینوئین دارویی است که برای درمان آکنه خفیف ​​استفاده می شود).

علائم ترک های پوستی و جای زخم را از بین می برد

می توانید هر روز از ژل و یا لوسیون این گیاه بر روی پوست استفاده کنید تا جای زخم و ترک های پوستی بهبود پیدا کند. ترک های پوستی معمولا بعد از بارداری و به دلیل افزایش وزن ناگهانی ایجاد می شود.

مطالعات نشان داده اند که استفاده منظم از ژل آلوئه ورا می تواند به جلوگیری از ترک های پوستی بعد از بارداری کمک کند. به عنوان مثال در یک مطالعه ژل آلوئه ورا همراه با روغن بادام شیرین استفاده شد و ترک های پوستی تا حدود زیادی درمان شد.

پوست را تمیز کرده و لکه های تیره را درمان می کند

ژل آلوئه ورا حاوی ترکیباتی است که به شما کمک می کند تا پوست روشن تری داشته باشید و رنگ صورتتان متعادل تر شود.

لکه های تیره یا لکه های پوستی ناشی از سن بر روی پوست به علت آسیب های وارده از نور خورشید یا پیری ظاهر می شوند. این لکه ها معمولا روی صورت و پشت دست ها ظاهر می شوند. استفاده منظم از ژل آلوئه ورا روی صورت یا پوست دست می تواند برای درمان این لکه های تیره مفید باشد.

تحقیقات انجام شده در مورد مزایای آلوئه ورا برای پوست نشان می دهد که این گیاه حاوی یک ماده شیمیایی به نام آلوئین است. این ماده با پوست واکنش می دهد و آن را روشن تر می کند. همچنین می تواند در درمان لکه های ناشی از افزایش رنگ پوست مفید باشد.

سایر مطالعات نشان داده اند که عصاره های خارج شده از آلوئه ورا می توانند تولید ملانین (رنگدانه پوست) را مهار کرده و از ایجاد لکه های قهوه ای جلوگیری کند.