همه چیز در مورد رنگ موی سه صفر و نحوه استفاده از آن برای روشن کردن رنگ مو

در ادامه این مطلب مجله گل گیس قصد داریم تا شما را با رنگ موی سه صفر آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا به تمام سوالاتتان در مورد رنگ موی ۰۰۰ پاسخ دهیم.

رنگ مو یکی از اصلی ترین خدمات زیبایی است که علاقه مندان زیادی دارد. خانم ها سعی می کنند هر چند وقت یک بار با رنگ کردن موهای خود، تغییری در ظاهر ایجاد کرده و روحیه شاداب تری پیدا کنند. در بین تمام رنگ هایی که در کاتولوگ های مختلف رنگ مو در برندهای متفاوت دیده می شود، بیشتر خانم ها علاقه به استفاده از رنگ های روشن دارند. یعنی رنگ های روشن از نظر بسیاری از خانم ها رنگ های جذاب تری هستند و می توانند به شدت موجب تغییر ظاهری شوند.

از طرفی اکثر خانم های ایرانی رنگ طبیعی موهایشان تیره است. پس بنابراین نیاز است که برای استفاده از رنگ های روشن تغییری زیادی در رنگ پایه مو آن ها داده شود. همه شما می دانید که برای استفاده از رنگ های روشن روی مو باید ابتدا موها را با دکلره روشن کنید. اما بسیاری از خانم ها تمایلی به استفاده از این ماده شیمیایی قوی ندارند. آن ها معتقدند که دکلره موها را خشک و شکننده می کنند. بنابراین چاره چیست؟ چطور می توانیم به روش ساده تری موهایمان را روشن کنیم؟ چطور می توانیم حین روشن کردن مو، آسیب کمتری به آن وارد کنیم؟ پاسخ تمام این سوالات یک کلمه است. رنگ موی سه صفر.

رنگ موی سه صفر چیست؟

رنگ موی سه صفر در واقع جزء رنگ های کاتولوگ محسوب نمی شود. این رنگ نوعی واریاسیون است که دارای آمونیاک بوده و رنگ مو را از بین می برد. موهای ما دارای پیگمنت های رنگی است. در کل سه رنگ پیگمنت درون موهای ما موجود دارد. قرمز، زرد و آبی. هر چقدر پیگمنت آبی موهایمان بیشتر باشد، رنگ پایه ای آن تیره تر است و هر چقدر پیگمنت زرد بیشتر باشد، رنگ اصلی مو روشن تر می شود.

رنگ موی سه صفر با وارد کردن پیگمنت های رنگی خود به کوتیکول های مو، باعث می شود که تارهای مو آمادگی بیشتری برای پذیرش رنگی که بعد از روشن کردن روی آن ها می گذارید داشته باشد. بنابراین رنگ موی سه صفر نوعی روشن کننده مو است. البته در اکثر ترکیب رنگ ها توصیه می شود که از مقداری رنگ موی سه صفر استفاده کنید. این رنگ با ترکیب رنگ های دیگر می تواند های لایت روشن و درخشانی ایجاد کند.

آیا می توان به جای دکلره از رنگ موی سه صفر استفاده کرد؟

همان طور که می دانید دکلره ماده ای شیمیایی است که به طور کلی پیگمنت های مو را خارج کرده و مو را برای همیشه روشن می کنند. بنابراین بعد از استفاده از دکلره، تا زمانی که مو رشد نکند، رنگ پایه مو روشن می شود. اما در مورد رنگ مو سه صفر این موضوع مصداق ندارد. یعنی شما نمی توانید برای رساندن مو به پایه ۱۰ از این رنگ استفاده کنید. همان طور که گفته شد رنگ موی سه صفر یک واریاسیون است و قدرت نفوذ کنندگی کمی دارد. به همین دلیل بعد از چند بار شستشوی پیگمنت های وارد شده در مو توسط آن خارج شده و اصلاحا رنگ مو پاک می شود.

به همین دلیل اکثر خانم هایی که از رنگ موی سه صفر برای روشن کردن مو استفاده کرده اند، ناراضی هستند. بنابراین این رنگ هرگز نمی تواند کارایی دکلره را داشته باشد و به آن اندازه موها را روشن کرده و روشن نگه دارد. همان طور که در بالا گفته شد، این رنگ نوعی واریاسیون است که برای درخشان کردن رنگ های دیگر به ترکیبات مختلف اضافه می شود.

بنابراین اگر رنگ موی انتخابی شما، چند پرده روشن تر از رنگ موی پایه تان است، می توانید از ۵ سانتی متر رنگ موی سه صفر در ترکیب خود استفاده کنید تا به رنگ مورد نظر برسید. البته اگر زیر رنگتان دکلره نداشته باشید، رنگ ایجاد شده پس از چند بار شستشوی امکان پاک شدن دارد.

همه چیز در مورد رنگ موی سه صفر
همه چیز در مورد رنگ موی سه صفر

عوارض ناشی از مصرف رنگ موی سه صفر

خوب با وجود تمام مطالبی که در بالا گفته شد این سوال در ذهنتان ایجاد می شود که آیا رنگ موی سه صفر برای موهایمان ضرر دارد؟ پاسخ کلی خیر است. به غیر از این که این روشن کننده بسیار ناپایدار بوده و ممکن است پس از چند بار شستشو پاک شود، هیچ عوارض یا ضرر دیگری نمی توان برای این واریاسیون بیان کرد. البته واریاسیون ها به دلیل دارای بودن رنگدانه های زیاد برای برخی از خانم ها، خشکی ساقه مو ایجاد می کنند. البته این عارضه نیز نادر است و به طور کلی می توان گفت که رنگ موی سه صفر ضرری برای موهایتان ندارد.

۵ تفاوت اصلی دکلره و رنگ موی سه صفر

همان طور که در بالا تشریح کردیم، می توان تفاوت های اصلی بین دکلره و رنگ موی سه صفر را به شرح زیر اعلام کرد:

  • اصلی ترین تفاوتی که بین دکلره و رنگ موی سه صفر وجود دارد این است که دکلره می تواند موهایتان را تا پایه ۱۱، یعنی کاملا روشن برساند. در حالی که رنگ موی سه صفر حداکثر تاثیری که روی موهای تیره دارد این است که آن ها را به پایه ۵ می رساند. بنابراین اگر می خواهید رنگ نهایی موهایتان بلوند یخی یا بلوند کنفی خیلی روشن شود، نمی توانید از رنگ موی سه صفر به جای دکلره استفاده کنید.
  • دومین تفاوت دکلره و رنگ موهای روشن کننده یا همان سه صفر در این است که برای رسیدن به رنگ مو بلوند توسط دکلره همیشه باید از تونر استفاده کرد تا زیرتوناژ های قرمز یا نارنجی مو از بین برود. این در حالی است که پس از استفاده از رنگ موهای روشن کننده تنها گاهی نیاز است که از تونر استفاده کنید.
  • حتما دیده اید که برخی از خانم ها پس از استفاده از دکلره دچار حساسیت می شوند و سوزش، زخم و التهاب را در پوست شاهد هستند. از آن جا که دکلره ماده ای بسیار قوی است، چنین عوارضی بعد از استفاده از آن طبیعی است. اما این موضوع در مورد رنگ موی سه صفر صدق نمی کند. یعنی رنگ موی سه صفر موجب بروز حساسیت و التهاب در پوست نخواهد شد.
  • اگر می خواهید موهای رنگ شده خود را روشن کنید، بهتر است از دکلره استفاده کنید. روشن کننده های مو توان از بین بردن رنگ های قبلی را ندارند.
  • درست است که رنگ موی سه صفر نسبت به دکلره آسیب کمتری به موها می رساند اما دوام و ماندگاری آن نیز کمتر است و ممکن است با چند بار شستشو از بین برود. در حالی که دکلره تا زمانی که موهای جدید رشد نکند، موها را روشن نگه می دارد.

بلوند و روشن کردن موها به کمک رنگ موی سه صفر

همان طور که گفته شد نژاد آسیایی ها به گونه ای است که باعث می شود رنگ پوست، چشم و موی بسیاری از افراد دارای این نژاد تیره شود. بنابراین طبیعی است که روشن کردن رنگ مو در بین خانم های آسیایی رواج بیشتری داشته باشد. اما مشکل روشن کردن مو این است که شما باید ابتدا رنگدانه های طبیعی مو را از کوتیکول ها خارج کنید و اصطلاحا آن ها را بی رنگ کنید.

یکی از راه های بسیار پر کاربرد دکلره کردن است که عوارض زیادی از جمله خشکی مو، ایجاد حساسیت و شکننده کردن موها را در پی دارد. این ماده شیمیایی در صورتی که به درستی استفاده شود می تواند موها را تا حدود زیادی روشن کند. اما اگر می خواهید رنگ موهای خود را ۵ درجه روشن تر از رنگ فعلی کنید، راهکار دیگری نیز وجود دارد. ما به شما استفاده از رنگ موی سه صفر را پیشنهاد می کنیم.

رنگ موی سه صفر در واقع نوعی رنگ مو است که در آن نیازی به دکلره کردن موها ندارید. این رنگ تنها با کمرنگ کردن پیگمنت های مو، موها را روشن می کند. رنگ موی روشن کننده، رنگ مو ۰۰۰ نیز نامیده می شود. این رنگ مو حاوی آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند. کافی است که نسبت رنگ موی روشن کننده و اکسیدان تان ۲ به ۱ باشد. البته بسیاری از آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که برای گرفتن نتیجه بهتر، می توان پس از رنگ کردن موها و شستن آن ها، از تونر استفاده کرده تا به رنگ موی مورد نظر دست یافت.

همه چیز در مورد رنگ موی سه صفر
همه چیز در مورد رنگ موی سه صفر

روش استفاده از رنگ موی سه صفر برای روشن کردن مو

وسایل مورد نیاز جهت بلوند کردن مو با رنگ مو روشن کننده

  • رنگ موی سه صفر
  • اکسیدان شماره ۱
  • برس رنگ
  • دستکش پلاستیکی
  • کاسه رنگ
  • گیره مو
  • شامپو ملایم
  • نرم کننده

روش انجام کار

  • ابتدا بسته به حجم موهایتان رنگ موی سه صفر را با اکسیدان شماره ۱ به نسبت ۲ به ۱ مخلوط کنید.
  • این رنگ ممکن است رنگ لباس را ببرد. بنابراین بهتر است از پیش بند استفاده کنید یا لباس کهنه بپوشید.
  • موها را به صورت افقی و عمودی به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به کمک گیره مهار کنید. اصول تقسیم کردن مو به این شکل است که از پشت گوش چپ تا پشت گوش راست را از موهای پشت سر جدا می کنید. حال دو دسته مو داریم. موهای جلوی سر را از فرق به دو قسمت، و در امتداد آن نیز موهای پس سر را جدا می کنیم.
  • شروع به رنگ کردن مو از پشت سر می کنیم. تمام طول مو از ساقه تا ریشه را آغشته کنید.
  • پس از اتمام کار باید ۴۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید. البته بهتر است ابتدا روی بسته بندی محصول انتخابی خود را بخوانید. ممکن است شرکت تولید کننده زمان کمتر یا بیشتری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه کرده باشد.
  • رنگ مو را با آب ولرم بشویید.
  • سپس موها را با شامپو و نرم کننده شسته و به آرامی خشک کنید.
  • حال پایه موهایتان احتمالا ۵ درجه روشن شده است و می توانید از رنگ موی دلخواه خود استفاده کنید.

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

5 پاسخ به “همه چیز در مورد رنگ موی سه صفر و نحوه استفاده از آن برای روشن کردن رنگ مو”

  1. مستانه نیم‌رخ
    مستانه

    سلام خسته نباشید ،من دو روز پیش از سه صفر استفاده کردم و الان میخواستم بدونم ترکیب دو رنگ موی کاراملی ۰۸-۸ با یاسی ۵۲-۱۲ خوب میشه و البته واریاسیون نقره ای
    ممنون میشم راهنماییم کنین ؟؟؟

  2. زهرا نیم‌رخ
    زهرا

    سلام من موهای شکننده ای دارم نازکه و سیاهه خیلی تیره نیست.میخام بدون دکلره به رنگ دودی خاکستری روشن در بیارم رنگ پوستم سبزه هست و چشمام قهوه ای تیره. چون قبلا رنگ زیتونی و قهوه ای بود دیگه گفتم متفاوت بشه. آرایشگاع نمیرم چون گرونه شما میتونید ترکیب این رنگو برام بگین

  3. ناهید نیم‌رخ
    ناهید

    ممنون از شما توضیحات کامل و جامعی بود،🙏🙏🌹

  4. سولماز کلاته نیم‌رخ
    سولماز کلاته

    سلام خانم میشه راهنماییم کنین توروخدا .من بدون عروسی میخایم بریم سرزندگیمون میخام یه رنگ خوشگل دربیارم به نظرتون خودم میتونم دکلره کنم موهامو یا نه؟خطرناکه

  5. زهره نیم‌رخ
    زهره

    واقعا توضیحات کلیدی وکاملی رو گفته بودین سپاسگزارم ازشما

دیدگاهتان را بنویسید