رشد جنین در هفته هفتم بارداری

رشد جنین در هفته هفتم بارداری

رشد جنین در هفته هفتم بارداری

کودک شما خود را در این هفته به طور مداوم به زندگی در داخل رحم تطبیق می دهد. این تطبیق باعث می شود تا رشد کودک کم کم سرعت گرفته و در هفته های دیگر بارداری جنین هر روز بزرگ و بزرگ تر شود. یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در بدن مادر و کودک شکل گیری بند ناف در این هفته است.  بند ناف کودک را به شما پیوند داده و از طریق آن کودک اکسیژن دریافت کرده، تغذیه خواهد کرد و مواد غذایی غیر قابل جذب را از بدن خود به این طریق دفع می کند. در این هفته جزئیات دستگاه گوارش و ریه ها کودک کم کم شکل می گیرد.

شما باید صبورانه انتظار بکشید تا چهره کودک تان را در روز تولد او ببینید پس راه طولانی برای دیدن چهره نوزاد، در پیش دارید. اما در عین حال، چهره کودک شما در این هفته در حال شکل گیری است. دهان، بینی، گوش ها و چشم ها و برخی از ویژگی های صورت در هفته هفتم تعریف می شود. همچنین جوانه هایی که در هفته ششم به عنوان دست و پا در اطراف بدن ریشه کرده بود در این هفته به قدری بزرگ می شوند که می توانند حرکات کوچکی نیز داشته باشند.

رشد جنین در هفته هفتم بارداری
رشد جنین در هفته هفتم بارداری

بدن شما

به طور کلی بارداری باعث تغییرات زیادی، علی الخصوص در دهانه رحم مادر می شود. در این هفته تقریبا دهانه رحم برای جلوگیری از سقط جنین بسته می شود پس وجود ترشحاتی در این هفته می تواند طبیعی باشد. در حقیقت این مخاط، که در باز کردن کانال سرویکس برای مهر و موم کردن رحم برای محفاظت از رشد کودک نقش دارد، شکل می گیرد.