رشد جنین در هفته دوم بارداری

رشد جنین در هفته دوم بارداری

رشد جنین در هفته دوم بارداری

چیزی که خواهید شنید بسیار عجیب و غریب است، اما شما در هفته دوم بارداری هنوز هم حامله نیستید! لقاح بین تخمک شما و اسپرم، در پایان این هفته شکل خواهد گرفت. پس جنین در پایان هفته دوم نیز همچنان رشدی ندارد.

اگر چه شما باید صبر کنید تا بتوانید از طریق علم سنوگرافی به جنسیت جنین پی ببرید اما باید بدانید جنسیت نوزاد شما در هفته دوم بارداری و پس از لقاح مشخص می شود. در واقع از ۴۶ کروموزوم که مواد ژنتیکی جنین را تشکیل می دهند تنها دو تای آن ها، یکی از اسپرم و یکی از تخمک، وظیفه تعیین جنسیت جنین را به عهده دارند اینها به عنوان کروموزوم های جنسی شناخته می شوند. هر تخمک دارای کروموزوم جنسی X است و از طرفی یک اسپرم هم می تواند کروموزوم X داشته باشد و هم کروموزوم جنسی Y. اگر اسپرمی که با تخمک بارور شده است از نوع کروموزم جنسیتی X باشد جنین شما دختر و اگر کروموزوم Y باشد کودک شما یک پسر خواهد بود.

بدن شما

کودک در پایان هفته دوم بارداری از پوشش داخلی رحم تغذیه و رشد خواهد کرد. بدن مادر در این هفته به ترشح هورمون محرک فولیکول (FSH)، که باعث تحریک تخمک برای رسیدن به بلوغ می شود، مشغول است. در پایان این هفته، شما در نقطه میانی از چرخه قاعدگی خود به سر می برید ( البته اگر چرخه دوران قاعدگی را ۲۸ روز و به طور منظم در نظر بگیریم.) پس تخمک گذاری و رها شدن تخمک ها در لوله فالوپ در این هفته اتفاق می افتد.

رشد جنین در هفته دوم بارداری
رشد جنین در هفته دوم بارداری

این زمانی است که شما به احتمال زیاد بارداری می شوید. اگر شما در این دوران رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید می توانید باردار شوید. پس از انزال شریک زندگی خود، میلیون ها اسپرم سفر خود را از طریق واژن و صدها عدد از  آن ها سفر خود را به لوله فالوپ، جایی که تخمک ها در انتظار لقاح هستند، آغاز می کنند. در این حال یکی از اسپرم ها در تخمک نفوذ کرده و لقاح صورت می گیرد. وقتی که این اتفاق می افتد، شما تازه باردار می شوید.

پس می توان گفت هفته اول و دوم بارداری شما عملا باردار نیستید. در واقع بارداری زمانی اتفاق می افتد که لقاح صورت می گیرید. فاصله زمانی بین آخرین روز از چرخه قاعدگی تا زمان لقاح معمولا دو هفته است که به هفته اول و دوم بارداری معروف است. در حقیقت متخصصان معتقدند چون اکثر افراد زمان دقیق لقاح را به خاطر نداشته ولی زمان آخرین روز دوران قاعدگی را به خاطر دارند، بارداری از آخرین روز پریود محاسبه می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید