درمان های معمول برای ریزش مو کدامند؟

راهنمایی ها و درمان های معمول برای ریزش مو

هر روز که از رختخواب بلند می شوم حجم زیادی از موهایم ریخته است. نگرانم. آشفته ام… این جملاتی است که افراد مبتلا به ریزش مو به زبان می آورند. جدای از علت ریزش مو، برخی درمان های معمول برای ریزش مو وجود دارد که نه تنها به افراد مبتلا، بلکه به همه توصیه می شود تا از آنها استفاده کنند این درمان ها به سادگی می توانند از بیشتر ریزش ها جلوگیری کنند.

درمان های معمول برای ریزش مو

تغذیه
مصرف غذاهای التهابی (چربی های اشباع، محصولات لبنی، و سایر محصولات حیوانی) را کاهش دهید و خوردن سبزیجات تازه تر، غلات کامل، اسیدهای چرب ضروری و به ویژه، منابع پروتئین غیر حیوانی مانند پروتئین آجیل، حبوبات و سویا را افزایش دهید. یک رژیم غذایی که شامل غذاهای کامل از پوست بیرونی گیاهان مانند سیب زمینی، خیار، فلفل سبز و قرمز و جوانه است می توانید مو را تقویت کند زیرا آنها غنی از سیلیس معدنی و سرشار از آهن هستند.

طب فیزیکی
تکنیک های کاهش استرس می تواند جریان خون به پوست سر را افزایش دهد. و در نتیجه ریزش مو را کمتر کند.

ماساژ
ماساژ درمانی گردش خون را افزایش می دهد و باعث کاهش استرس می شود. ماساژ پوست سر با استفاده از اسانس رزماری، اسطوخودوس، مریم گلی، آویشن و چوب سدر ممکن است در افزایش گردش خون مفید باشد. اضافه کردن ۳ تا ۶ قطره از اسانس این گیاهان به ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور معجونی فوق العاده برای ماساژ پوست سر است.

درمان های معمول برای ریزش مو کدامند؟
درمان های معمول برای ریزش مو

داروی سنتی چینی
در طب سنتی چین، ریزش مو و سفید شدن زودرس به سندرم کمبود کلیه نسبت داده می شود. سایر علائم کمبود کلیه عبارتند از: ضعف، خستگی و ضعف کمر. در این طب گفته می شود انرژی کلیه، به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد پس ریزش مو در آن سنین طبیعی است، اما ریزش مو در جوانی هیچ علتی جز ضعف و کمبود در کلیه ها ندارد.

جلوگیری از ریزش مو با …
برخی از انواع ریزش های مو را می توان با به حداقل رساندن استرس، خوردن یک رژیم غذایی سالم، آرایش معقول مو و در صورت امکان، تعویض داروها مصرفی به داروهایی که موجب  ریزش مو نمی شوند درمان کرد. ریزش مو ها به دلیل عفونت های قارچی را می توان با تمیز نگه داشتن کلاه و شانه و جلوگیری از استفاده اشتراکی آن ها با دیگران کاهش داد و ریزش موی ارثی را می توان گاها با دارو درمان کرد.