بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی

بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی

سلام طراوت هستم و با مطلببهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی درخدمت شما عزیزان هستم.

وقتی که پوست شما در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرید تولید سلولهای قهوه ای رنگی که به آنها ملانوسیت می گویند افزایش پیدا می کند. به این لکه های تیره همچنین لکه های سن، لکه های آفتاب، کبد و حاملگی می گویند. این لکه های قهوه ای معمولا بر روی پوست صورت، دستها، گردن و سینه ظاهر می شوند. برخی از مهمترین دلایل بوجود آمدن این لکه ها عبارتند از: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، بالا رفتن سن، عوامل ژنتیکی، حاملگی، استرس، مراقبت نکردن از پوست، کبد ضعیف، کمبود ویتامین Cو B12، سیگار کشیدن، سرطان و بیماریهایی مانند دیابت است.

ترب کوهی

ترب کوهی یکی از گیاهانی است که به شما کمک می کند از شر لکه های قهوه ای خلاص شده و صورت شما را خالی از لکه می کند. می توانید از پودر آن ماسک تهیه کرده از آن بر روی پوست صورت خود استفاده کنید. همچنین می توانید آن را رنده کرده و با سرکه سیب و یا دوغ در ظرف شیشه ای مخلوط کرده و بمدت ۲ هفته آن را کنار بگذارید. بعد از گذشت ۲ هفته ترکیب را از صافی عبور داده و با پنبه آن را روی صورت بمالید. از این ماسک ۳روز در هفته و به مدت یک ماه استفاده کنید.

انبه هندی

آنزیمهای موجود در انبه هندی به شما در رفع لکه های قهوه ای و جوشهای صورت کمک می کنند.

دستور تهیه:

یک قاشق سوپخوری انبه خام رنده شده را بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. به محض استفاده از آن صورت شما تمیز و صاف خواهد شد. هفته ای ۲ بار از انبه استفاده کرده و تا زمان ناپدید شدن لکه ها آن را کنار نگذارید. از آنجاییکه بعضی از افراد به انبه حساسیت دارند لازم است ۲۴ ساعت قبل از استفاده آنرا روی پوست خود تست کنید.

بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی
بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی

مویز قرمز

مویز قرمز نیز یکی از موادی است که باعث ناپدید شدن لکه های قهوه ای می شود. یک چهارم فنجان مویز قرمز له شده نارس را با یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کرده آن را به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از آن از آب لیموی تازه بر روی پوست خود استفاده کنید.

آب لیمو

آب لیمو با داشتن خاصیت سفید کنندگی به شما کمک می کند که از شر لکه های قهوه ای خلاص شوید. می توانید آب لیمو را مستقیما روی قسمت مورد نظر بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند بعد با آب سرد بشویید. برای گرفنن نتیجه مثبت باید ۲ بار در هفته وبمدت ۲ ماه ازآب لیمو استفاده کنید. کسانی که دارای پوست حساس هستند باید آب لیمو را با گلاب یا عسل رقیق کرده وسپس بر روی پوست خود استفاده کنند. روش دیگر این است که آب لیمو را با شکر مخلوط کنید و از آن به مدت نیم ساعت روی پوست استفاده کرده و بعد با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا بهترین درمان برای سوختگیهای خفیف بوده و همچنین راهی برای خلاص شدن از شر لکه های قهوه ای است. مقداری از ژل آلوئه ورای تازه را برداشته و آن را روی لکه ها بمالید. بعد از نیم ساعت آن را با آب سرد بشویید بمدت ۱ ماه روزی ۲ بار از آلوئه ورا استفاده کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید. در صورتی که الوئه ورای تازه در دسترستان نیست می توانید آب آن را از مغازه تهیه کنید. بعضی وقتها می توانید ۲ قاشق سوپخوری آب الوئه ورا را با معده خالی بنوشید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از سفید کننده های قوی است و می تواند در از بین بردن لکه های قهوه ای به شما کمک کند. با استفاده از پنبه تمیز مقداری از روغن را روی قسمت مورد نظر زده و چند دقیقه آن را ماساژدهید. صبح و شب این کار را تکرار کنید و تا ناپدید شدن لکه ها این کار را ترک نکنید. همراه با روغن کرچک می توانید از روغن ویتامین E، روغن نارگیل،روغن زیتون و روغن بادام نیز استفاده کنید.

چوب صندل

چوب صندل یک عنصر ضد پیری و ضد عفونی کنننده است می توانید با استفاده از پودر چوب صندل، گلاب ، گلیسیرین و آب لیمو یک ماسک تهیه کنید از این ماسک بر روی لکه ها استفاده کنید و اجازه دهید کاملا روی پوست خشک شود سپس آن را با آب سرد بشویید روزی ۱ بار از این ماسک استفاده کنید شبها نیز روغن چوب صندل را بر روی پوست بمالید و کمی ان را ماساژ دهید و بگذارید روغن تا صبح روی پوست شما بماند. در لوازم آرایشی هم از این عنصر استفاده می شود و می توانید در فروشگاه گل گیس برخی از این محصولات را نیز بیابید.

بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی
بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی

دوغ

دوغ دارای اسید لاکتیک است که بسیار برای پوست مفید می باشد. برای از بین بردن لکه های قهوه ای می توانید روی دوغ حساب کنید. از یک تکه پنبه استفاده کرده و دوغ را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشوید. با گذشت زمان خواهید دید که چگونه لکه ها ناپدید خواهند شد. کسانی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند میتوانند دوغ را همراه آب لیمو مصرف کنند. می توانید ۴ قاشق چایخوری دوغ را با ۲ قاشق چایخوری آب گوجه مخلوط کرده و بر روی قسمت مورد نظر بمالید. این ترکیب هم در ناپدید شدن لکه ها به شما کمک می کند.

بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی
بهترین روش از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدون عمل جراحی

ماست

ماست یکی از ساده ترین و امن ترین روشها برای از بین بردن لکه های قهوه ای است مقداری از ماست را روی قسمت مورد نظر مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه سریعتر می توانید قبل از خواب به صورت خود ماست زده و بگذارید تا صبح روی صورت شما بماند. میتوانید با ترکیب ۱قاشق سوپخوری ماست،۲ قاشق سوپخوری آرد جو دو سر و یک قاشق سوپخوری آب لیمو ماسک تهیه کنید. این ماسک را بر روی لکه ها بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. از این ماسک بصورت روزانه و بمدت ۱ الی ۲ ماه استفاده کنید.
بعد از ماسک از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. موفق باشید دوستان


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید