با اعتماد به نفس خودتو باور کن

با اعتماد به نفس خودتو باور کن!

امروزه که تفاوت سطح طبقاتی خیلی چشم گیر شده و دیگه کمتر می شنویم که افراد به دلیل نداشتن موقعیت،هدفشون رو از دست دادن. اگه به دور و برتون نگاه کنین، عمده ی کسانی که به موفقیت های چشم گیر و قابل توجه دست یافتن، از اعتماد به نفس قابل قبولی برخوردار بودن. در واقع خودباوری و اعتماد به نفس، شرط لازم دست یابی به موفقیت های بزرگ و چشمگیره.

شاید شما هم افرادی رو بشناسین که توانایی و استعداد قابل توجهی دارن ولی بدلیل اینکه جرأت ابراز وجود و خودباوری لازم رو نداشتن هرگز نتونستن به موفقیت بزرگی برسن.

مزایای برخورداری از اعتماد به نفس بالا

  • دست یابی به اهداف تون کمک می کنه.
  •  شما رو در ارتباطات موفق تر و مؤثرتر می کنه.
  •  به شما صراحت و جرأت ابراز وجود میده.
  • توانایی نه گفتن رو تقویت می کنه.
  •  دیگران رو به تحسین شما وامیداره.
با اعتماد به نفس خودتو باور کن
با اعتماد به نفس خودتو باور کن

ده نکته برای بالا بردن اعتماد به نفس

  1. هرگز خودتون رو با دیگران مقایسه نکنین. چرا که مقایسه با افراد بالاتر احساس می توانم شما رو سست می کنه.
  2.  اگه در گذشته شکست خوردین و یا اشتباهی رو مرتکب شدین از سرزنش و تحقیر خود به شدت اجتناب کنین. با خودتون مثل یک مادر مهربانی رفتار کنین که وقتی بچه اش زمین می خوره اون رو بلند می کنه و بهش میگه : طوری نشده، بازم تلاش کن تا موفق بشی.
  3. از تمرکز و توجه فراوان روی عیب ها و ضعف ها و ناتوانی های خود اجتناب کنین.
  4.  قلم و کاغذی بردارین و فهرستی از داشته ها، قابلیت ها و توانایی های خودتون بنویسین. سعی کنین این رو هر روز مرور کنین و روزی دو سه مورد به اون اضافه کنین.
  5.  از اونجا که برای داشتن اعتماد به نفس باید احساس می توانم شما تقویت بشه، از انجام هر کار سنگینی که مطمئنین نمی تونین اون رو انجام بدین و وسط کار رهاش می کنین به شدت خودداری کنین.
  6. برای خودتون هدف های کوچک، کوتاه مدت و دست یافتنی انتخاب کنین تا به واسطه ی تحقق و دست یابی به اون اهداف، اعتماد به نفس تون تقویت بشه.
  7.  پیوسته خودتون رو تشویق کنین و هر ویژگی مثبتی رو توی خودتون تحسین کنین و خدا رو به واسطه ی اون شکر کنین.
  8.  مدام به خودتون تلقین کنین که اعتماد به نفس خوبی دارین و لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر میشه.
  9.  خودتون رو با ترس هاتون مواجه کنین مثلاً اگه جلوی جمع حرف زدن واستون دشواره اینقدر این کار رو تکرار کنین که کم کم ترس تون بریزه و به خودباوری برسین.
  10. وقتی به درستی انجام کاری مطمئن شدین اون رو انجام بدین و به قضاوت و نظر و تحقیر و تمسخر دیگران اعتنا نکنین و نگران این نباشین که دیگران درباره ی شما چی میگن!

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید