آکنه بر اثر آرایش

آکنه بر اثر آرایش و پنج خطای آرایشی که به شدت باعث آکنه می شوند

اثر آرایش و پنج خطای آرایشی که به شدت باعث آکنه می شوند؛ عنوان این مطلب مجله گل گیس است.

آکنه بر اثر آرایش ، در حالی شایع است که افراد آکنه را در نوجوانی تجربه می کنند. داشتن آکنه هنگامی که یک بزرگسال هستید، می تواند بسیار آزار دهنده و شرم آور باشد. مجله گل گیس ارتباط آکنه را با آرایش بررسی می کند.

در حالی که اولین فکر شما هنگام برخورد با آکنه ممکن است قرار ملاقات با متخصص پوست تان یا خدیر داروهای ضد آکنه باشد، ممکن است تعجب کنید که دلیل آن جوش که در چانه خود دارید می تواند مربوط به آرایش تان باشد. ما به چند متخصص پوست و همچنین یک آرایشگر مراجعه کردیم و از آنها خواستیم که اشتباهات رایجی را که زنان هنگام آرایش کردن مرتکب می شوند که می تواند باعث ایجاد آکنه شود، را به ما معرفی کنند.

استفاده از بیس اشتباه ، آکنه بر اثر آرایش

دیوید لستسچر، متخصص پوست می گوید: “از لحاظ فنی، اکثر آرایش ها آکنه را ایجاد نمی کنند، اما برخی از مواد تشکیل دهنده کرم های آرایشی می توانند منافذ پوست  را مسدود کنند، که باعث رشد باکتری ها شده و در نتیجه باعث ایجاد آکنه می شود.” لترسچر پیشنهاد می کند از کرم های پایه دارای برچسب غیر کمدوژنیک، ضد حساسیت یا دارای مواد معدنی استفاده شود تا خطر تشنگی پوست  و همچنین مسدود شدن حفره ها را کاهش دهد.

پوشاندن آکنه ها با مقدار زیادی کرم آرایشی ، آکنه بر اثر آرایش

کریگ آستین، استادیار بالینی دانشکده پوست و خالق کین + آستین، می گوید: “بسیاری از بیماران من، آکنه خود را با لایه ی ضخیمی از کرم آرایشی پوشانده اند و عملا روند بهبود را تاخیر می دهند و می توانند باعث تحریک بیشتر پوست و آکنه ها شوند.” هنگامی که هوا نمیتواند به جوش برسد، در واقع شما را از شفا یافتن آکنه هایتان دور میکند. آستین معتقد است که برای درمان آکنه باید در طول درمان از هرگونه کرم آرایشی دوری کرد. تا از انسداد منافذ پوست و احتمال عفونت دوری شود.

استفاده از انگشتان دست برای پخش کردن مواد آرایشی روی صورت ، آکنه بر اثر آرایش

آستین توضیح می دهد: “انگشتان دست بسیاری از میکروب ها را با خود حمل می کنند و می توانند پوست شما را تحریک کنند. بهتر است که به جای انگشتان دست از برس آرایش یا اسفنج استفاده کنید تا آرایش کنید و مرتب آن را تمیز کنید.

استفاده از برس ها و ابزار آرایشی آلوده ، آکنه بر اثر آرایش

اگر به طور مرتب برس و ابزارهای آرایش خود را نشویید، این ابزار آلوده می توانند موجب ناراحتی های پوستی در صورت شما بشوند. برس خیس یک زمین پرورش برای باکتری ها است.

کریستینا بارتولوچی، آرایشگر مشهور و بنیانگذار لوازم آرایشی طبیعی PEEK Beauty، روش درست تمیز کردن برس های آرایشی را توضیح می دهد. بارتولوشچی می گوید: “از مو های روی برس های آرایش خود مانند موی سرتان مراقبت کنید.” “آنها را یک بار در هفته شستشو داده و نرم کننده بزنید. این باعث می شود که باکتری ها جمع نشوند. “همانطور که برای اسفنج های آرایش، بارتولوسی پیشنهاد می کند آنها را با صابون و آب گرم شستشو داده و آنقدر فشار دهید تا زمانی که آب خارج شده از این اسفنج ها شفاف شود.

عدم شستشوی کامل صورت قبل از خواب شبانه ، آکنه بر اثر آرایش

اگر شب هنگام خواب فقط با استفاده از دستمال مرطوب آرایش خود پاک می کنید باید بگویم که این کار  کافی نیست. جوشا زیچنر، متخصص پوست و مدیر تحقیقات آرایشی و بالینی، توضیح می دهد: “بسیار مهم است که شب ها قبل از خواب آرایش را کاملا حذف کنید، به خصوص اگر آرایش کامل روی پوست داشته باشید.” “در طول روز، گرد و غبار و روغن ممکن است در زیر آرایش سنگین به دام افتاده و خطر بروز مشکلات پوستی را افزایش دهد.” زیچنر توصیه می کند که دستمال مرطوب کننده آرایش خود را به پاک کردن آرایش اختصاص داده شده و قبل از خواب شستشوی کامل صورت داشته باشیم.