کیک سورپرایز شکلاتی

کیک سورپرایز شکلاتی ، سورپرایز شب یلدا

یه کیک ساده و خوشمزه به اسم کیک سورپرایز برای شب های خاص مثل شب یلدا و ولنتاین و یا حتی تولد ها و سالگرد ها می تواند بسیار شیک و خوشمزه باشد و از طرفی هم نشان دهنده قدرت عشق و توانمندی شماست. با آموزش این کیک با ما همراه باشید.

برای قلب های وسط این کیک ابتدا باید مایه ی یک کیک کَره ای ساده (هر نوع کیک ساده ای که تا به حال پخته اید)را آماده کرده و به میزان کافی رنگ صورتی یا قرمز(رنگ خوراکی ویلتون،پودری یا ژله ای) به آن افزوده تا کاملا رنگ بگیرد سپس آن را در یک قالب مسطحِ نسبتا بزرگ که با کاغذ پوشانده اید ریخته و در فر بپزید،

طرز تهیه کیک کره ای(قلب وسط کیک اصلی)

مواد لازم:

کره ۱۸۵ گرم

شکر ۱۶۰ گرم

تخم مرغ ۳ عدد

وانیل ۱ هشتم ق چای خوری

پودر بادام ۶۰ گرم

آرد ۲۰۰گرم

بیکینگ پودر ۱ و ۱ دوم ق چایخوری

شیر ۳ ق سوپخوری

رنگ خوراکی

طرز تهیه

  1. روغن و باشکر هم می زنیم.
  2. تخم مرغ هارو دونه به دونه اضافه می کنیم.(  و هرکدام از تخم مرغ هارو ۱ دقیقه با همزن می زنیم)
  3. پودر بادام و وانیل و اضافه می کنیم. در این جا به شیر رنگ مورد دلخواه را اضافه کرده.
  4. آردو بکینگ پودر رو چند بار الک می کنیم و در چند مرحله به همراه شیری که رنگی شده به بقیه مواد اضافه می کنیم.
  5. در این مرحله با اضافه شدن آرد به مواد فقطبا لیسک هم می زنیم.
  6. موادو تو قالب چرب و آرد پاشی شده می ریزیم و تو فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ به مدت ۵۰ دقیقه قرار می دهیم(زمان پخت بستگی به فر داره). تا زمانی که حسابی پف کنه و با زدن خلال دندان در مغز آن به خلال دندان نچسبد.
  7. بعد از پخت و خنک شدن با کاتر شکل قلب سایز متوسط تمام کیک را قالب بزنید(ضخامت۱،۲ سانت) تا حدود ۱۰ عدد قلب صورتی داشته باشید.
کیک سورپرایز شکلاتی
کیک سورپرایز شکلاتی

سپس
مایه ی یک کیک کره ای شکلاتی را آماده کنید و کف قالب پاند کیکی را که ارتفاع نسبتا بلندی داشته باشد کاغذ انداخته و ۱/۳مایه را درون قالب بریزید،اکنون قلب ها را به طور عمودی و منظم در یک ردیف پشت سر هم روی مایه ی شکلاتی تا انتهای قالب قرار دهید سپس مابقی مایه ی کیک را روی آنها ریخته طوریکه کاملا آنها را بپوشاند.

در فر گرم شده با حرارت ۱۷۵درجه سانتی گراد به مدت تقریبی ۵۰ دقیقه بپزید، پس از اطمینان از پخته شدن بعد از یک ربع از قالب خارج و بعد از اینکه کیک کاملا خنک شد روی آن را با شکلات ذوب شده یا کرم گاناش تزیین کرده سپس برش دهید. باقیمانده ی کیک صورتی قالب زده شده را دور نریزید! و از آن برای کیک دیگر یا بستنی و دسرهایتان استفاده نمایید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید