چند دشمن آرایشی را بشناسیم

چند دشمن آرایشی را بشناسیم!

سلام طراوت هستم و امروز می خوام یک مطلب در مورد خانوم هایی بنویسم که با این عنوان شروع می شه چند دشمن آرایشی را بشناسیم ! طبق معمول در متن سعی کردم تا جای ممکن از گفتن واژه های غیر خودمونی استفاده نکنم و برای شما عزیزان بهترین مطلب ها رو آماده کنم مجله گل گیس و همکار های من توی بخش تحریریه مجله آرزوی خوشبختی برای شما دوستان می کنند و از همینجا هم به دوستانی که مطالب بنده رو با اسم یا بدون اسم من توی جاهای مختلف نت و مجلات دیگه انتشار می دن و حرفی هم از من نمی برن تشکر که نمی تونم بکنم ولی خسته نباشن حالا چه فرقی می کنه که دوستان بدونن نویسنده مطلب کیه این مهمه که این مطالب به دست خانوم ها برسه و ازش استفاده کنن.

لوازم و محصولات آرایشی متنوع و فراوانی در فروشگاه ها عرضه می شه. با این محصولات می توان به طور موقت پوست را زیبا کرد اما ، همه این محصولات برای پوست مناسب نیست. ماده شیمیایی موجود در آن می تونه به پوست آسیب برساند و حتی باعث بروز سرطان می شه. استفاده از این لوازم غیراستانداره باعث می شه پوست باکتری ها را در خود نگه داره و در نتیجه مشکل پوستی به وجود آید. در این مطلب متخصصان به محصولات آرایشی مضر برای پوست اشاره کرده اند. استفاده از این لوازم غیراستانداره باعث می شه پوست باکتری ها را در خود نگه داره و در نتیجه مشکل پوستی به وجود آید. در این مطلب متخصصان به محصولات آرایشی مضر برای پوست اشاره کردن.

رژلب های غیر خوراکی

رژ لب، رطوبت لب را خشک می کنه. برخی از انواع رژ لب و براق کننه لب، حاوی چربی و ماده شیمیایی است که به جای زیبا کردن ، به لب آسیب می رساند . گاهی هم به میزان خطرناکی از سرب در ساخت رژ لب استفاده می شه که فرد ناخودآگاه آن را قورت می دهد.مشکلاتی که سرب ایجاد می کنه شامل آسیب دیدگی مغز و ناهنجاری است. اغلب عوارض جانبی سرب جبران پذیر نیست. روغن موجود در رژ لب مانند لایه ای غیرقابل نفوذ عمل می کنه که منافذ پوست را مسدود می کنه و می تونه عملکرد سلول ها را مختل کنه.

چند دشمن آرایشی را بشناسیم
چند دشمن آرایشی را بشناسیم

مرطوب کننده ها ی خشکی زا

نتایج آزمایش ها نشان می دهد مرطوب کننده ها و کرم ها، حاوی روغن های معدنی و پارافین است که به پوست آسیب می رساند و روند کاهش رطوبت پوست را افزایش می دهد. تقریباً تمامی مرطوب کننده ها و نرم کننده های آرایشی با مارک های معروف حاوی ماده ای صابونی و ماده شیمیایی مایع است که به پوست آسیب می رساند و مقاومت پوست را کاهش می دهد. استفاده مکرر از مرطوب کننده ها منجر به جذب این مواد از طریق پوست می شه. با جذب این مواد شیمیایی مشکلات پوستی هم افزایش می یابد. بهتر است که محصولات حاوی روغن گیاهی را خریداری کنین. مرطوب کننده باید حاوی آب ، روغن گیاهی و عامل امولسیون کننده باشه. با استفاده از محصولات طبیعی می توان شادابی پوست صورت را برای مدت طولانی تری حفظ کرد.

مداد وخط چشم

یک روش آرایشی برای زیبایی چشم استفاده از خط و مداد چشم است. اما استفاده از آن به ویژه در داخل چشم توصیه نمی شه. استفاده از آن می تونه عوارض جانبی روی چشم ها بگذارد از جمله عفونت، خشکی چشم و هنگام عفونت چشم، آسیب دیدگی ، جراحی و… به هیچ عنوان نباید از محصولات آرایشی چشم استفاده می شه. علاوه بر آن، با افزایش سن بافت اطراف چشم ها خشک می شه.

چند دشمن آرایشی را بشناسیم
چند دشمن آرایشی را بشناسیم

لاک

استفاده مداوم از لاک های دارای رنگ های تند مانند قرمز یا سیاه می تونه باعث ایجاد لک روی ناخن ها و زرد شدن آن می شه. استفاده از استون برای پاک کردن لاک هم باعث ضعیف شدن و آسیب دیدگی ناخن می شه.

سفید کننده ها

کرم هیدروکینون که برای روشن کردن پوست از آن استفاده می شه، ممکن است آسیب شدیدی به پوست برساند. استفاده از این کرم ها عوارضی از جمله قرمزی، پوست انداختن، جوش های ریز، خشکی و سوزش را به همراه داره.

چند دشمن آرایشی را بشناسیم
چند دشمن آرایشی را بشناسیم

وکس کردن

افراد با موم انداختن دچار عوارضی چون رشد مو در پوست ، ایجاد برآمدگی قرمز و خون ریزی خفیف می شن. موم انداختن روی صورت به علت کشیده شدن باعث افتادگی زودرس پوست می شه.

رنگ کردن موها

قبل از رنگ کردن مو، باید بدانید که واکنش حساسیت زا در پوست می تونه باعث ریزش مو، سوزش ، قرمزی، خارش پوست سر، ورم صورت و سختی تنفس می شه. مواد شیمیایی زیادی در رنگ مو وجود داره که برای سلامت انسان خطرناک است.

خوش بو کردن با!

مواد شیمیایی ایجاد کننده رایحه در نرم کننده های لباس، شوینده لباس، عطر ، لوازم بهداشتی، خوش بو کننده هوا می تونه در بروز آلودگی های محیطی وبه خطر انداختن سلامت فردی نقش زیادی داشته باشه.