کارهایی که قبل از خواب نباید انجام شوند

کارهایی که قبل از خواب نباید انجام شوند

این روزها خواب و کمبود آن بحث داغی است. بازار دارویی با داروهای جدید و بهبود یافته ای که جهت بهبود فرآیند خواب ما تولید می شوند علاوه بر حل مشکل ما ممکن است موجب بروز عوارضی مانند چاقی و آکنه شوند. با این حال برای بهبود فرآیند خواب چه باید کرد؟ حقیقت این است که بیشتر اختلالات خواب مربوط به زمان قبل از خواب است. گاهی ما این زمان را به بدترین شکل ممکن سپری می کنیم. اگر می خواهید تجربه یک شب واقعا آرام را داشته باشید از این ۴ کار قبل از خواب اجتناب کنید.

این اقدامات قبل از خواب موجب ایجاد اختلال در خواب می شوند

تماشای تلویزیون

برای بسیاری از ما، به خواب رفتن در حالی که تلویزیون تماشا می کنیم مثل بسیاری از کارهای عادی است که قبل از خواب انجام می شود. این در حالی است که نور سوسو زن متساعد شده از یک سریال می تواند به خواب ما وارد شود و به احتمال زیاد اثر مخالف بر خواب دارد. متخصص خواب کریستوفر وینتر می گوید که تب و تاب صفحه نمایش در واقع مغز ما را تحریک کرده و ترشح ملاتونین( هورمون لازم برای داشتن خواب سالم و کامل ) را متوقف می سازد. این حالت زمانی بدتر می شود که شما صحنه های خشونت آمیز تماشا کنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب تلویزیون را خاموش کنید.

چک کردن اینستاگرام

بسیاری از ما تلفن همراه هوشمند را نه تنها برای برقراری تماس در اختیار داریم بلکه از آن، به شدت، برای برقراری ارتباط در فضای مجازی نیز استفاده می کنیم. همیشه یک وسوسه قوی برای چک کردن ایمیل، پیام های متنی و یا اینستاگراممان قبل از خواب وجود دارد. اما باید از این وسوسه اجتناب شود. اریک کزیریان، کارشناس خواب در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اشاره می کند که دستگاه های الکترونیکی و یا هر وسیله ای که مقداری کمی نور از خود منتشر می کنند را از اتاق خوابتان دور کنید. استفاده از این وسایل در شب می تواند موجب اختلال در تشخیص شب یا روز  بودن در بدن شود. او می گوید، نور آبی بر سطح هورمون خواب آور ملاتونین، بیش از هر طول موج دیگر تاثیر می گذارد. در واقع ساعت داخلی بدن فرد و شناخت او را از ریتم شبانه روز به هم می زند.

کارهایی که قبل از خواب نباید انجام شوند
کارهایی که قبل از خواب نباید انجام شوند

غذا خوردن

یک میان وعده در آخر شب و یا خوردن صبحانه عاشقانه در رختخواب ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما بسیاری از عواقب بالقوه را به همراه خود دارد. علاوه بر مشکلی که شکلات و کلوچه های شکلاتی و مواد شیرین به دلیل کافین موجود در خود ایجاد می کنند، حتی ریختن ذره ای از آن بر روی تخت یا کف زمین موجب جمع شدن مورچه، مگس و حتی سوسک می شود. پس قبل از خواب از خوردن غذاهای شیرین مانند نوشابه، آب میوه، کیک، کوکی ها و غذاهایی این چنین که می تواند مورچه ها و مگس ها را جذب کنند خودداری کنید.

مشاجره

به دلیل شکل گیری سبک زندگی های امروزی، برای بسیاری از ما، پس از یک روز پر مشغله، قبل از خواب تنها شانس مان برای برقراری ارتباط با شریک زندگی، است. در این بازه زمانی اکثر ما در مورد مسائل پر استرس و مشکلات آن روزمان صحبت می کنیم این در حالی است که متخصص رابطه بانی ایکرویل معتقد است که باید دقیقا عکس این عمل انجام شود. او می گوید: به جای شروع یک مبارزه با شریک زندگی خود، سعی کنید او را نوازش کنید. نوازش اندورفین را افزایش می دهد. این ماده می تواند به سهولت تنش را در شما کم کند. علاوه بر این، انتشار این ماده در بدن موجب می شود به نکات منفی طرف مقابلتان حتی فکر هم نکنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید