چه کسانی رژلب ها رو می خورن؟

آیا می دانید که شما در طول زندگی تان چند کیلو رژلب را می بلعید؟

دانشمندان با توجه به وزن تقریبی هر رژ لب که حدود ۳ گرم است و تعداد دفعاتی که فرد در طول روز از رژ لب استفاده می‌کند تخمین می‌زنند که هرخانم در طول عمر خود حدود ۳ کیلو از مواد رژ لب را وارد دستگاه گوارشش می‌کند.

رژ لب قرمز

از طرف دیگه رژ لب‌های قرمز نسبت به دیگر رنگ‌ها آسیب‌رسانی بیشتری دارند؛ رنگدانه‌های قرمزی که در این رژ‌ لب ها وجود داره می‌تواند منجر به اختلالات بیش‌فعالی می شه؛ علاوه براین برخی محققان می‌گویند ممکن است رژها مشکلاتی برای کلیه‌ها، کبد و حتی گلبول‌های سفید خون به وجود بیاورند.

قرمزی رژ‌ لب

برای بیشتر خانم‌ها خرید لوازم آرایشی و استفاده از رژ لب وغیره خیلی مهیج است حق هم دارند اینکه بتوان با چند رنگ و ماده آرایشی و بهداشتی ظاهری آراسته‌تر داشت و معایب صورت را پوشاند و زیبایی‌ها را چند برابر کرد، خیلی هیجان‌انگیز است اما این اتفاق در شرایطی جذاب است که لوازم آرایشی هیچ عارضه و آسیبی برای پوست و موی مصرف‌کننده به همراه نداشته باشه.

این در حالی است که برخی از متخصصان و کارشناسان پوست و مو از عفونت‌ و زخم‌های پوستی، تورم، قرمزی و حساسیت‌های پوستی به عنوان عوارض مصرف و خرید لوازم آرایشی – بهداشتی غیراستاندارد یا استفاده نامناسب از این مواد نام می‌برند و بر این باورند که در بهترین شرایط در صورت مصرف روزانه و نامناسب از مواد بهداشتی و آرایشی احتمال نفوذپذیری آنها به بدن وجود داره.

در این شرایط استعداد ابتلا به برخی بیماری‌ها و اختلال‌ها بالا می‌رود اما چطور می‌توان از نفوذ این لوازم آرایشی به بدن پیشگیری کرد.
داستان سرب در رژ‌ لب

سربی که از طریق لوازم آرایشی مانند رژ وارد بدن ‌می شه، وارد جریان گردش خون ‌می شه تا به مقداری ثابت برسد و به مرور این سرب اضافی به بافت‌های نرم به خصوص سلول‌های مغزی وارد ‌می شه. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز ‌‌‌می شه. البته لازم نیست نگران باشید چون این کار رو هوای آلوده شهر های بزرگ هم بصورت رایگان و در کمتر از زمانی که انتظارش رو دارید براتون انجام می ده پس لازم نیست سی سال رژلب سرب دار بخرید و بزنید تا سرب وارد خون و دستگاه های دیگه بدنتون بشه همین حالا با هر نفس این کار به طور کاملا رایگان داره برای شما انجام می شه.

در بزرگسالان افزایش میزان سرب در خون احتمال افزایش فشار خون را در افراد به همراه داشته و حتی احتمال انتقال این میزان سرب از طریق مادر به نوزاد نیز وجود داره. کودکان تحت تاثیر سربی که پیش یا بعد از تولد وارد بدن آنها ‌می شه ممکن است دچار آسیب‌های روانی و عصبی شوند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید