ماسک صورت برای کنترل چربی پوست

چربی بیش از حد پوست علاوه بر این که موجب احساس نارضایتی می شود می تواند آرایش شما را نیز دچار اختلال کند. اکثر افرادی که پوست چرب دارند بعد از چند ساعت از آرایش کردنشان احساس می کنند آرایششان به هم ریخته و حس سنگینی بر روی پوست دارند. برای درمان چربی پوست راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از ماسک های صورت برای کنترل چربی پوست است. در ادامه طرز تهیه دو نمونه از این ماسک ها را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه شوید.

طرز تهیه ماسک صورت برای کنترل چربی پوست

دستور العمل اول:

ترکیبی از چای سبز، آرد سبوس برنج و آب لیمو تازه یک ماسک فوق العاده برای کنترل چربی پوست است. برای این کار چای سبز و سبوس برنج را چند ساعت در مقدار کمی آب لیمو ( به حدی که به شکل خمیر درآید) خیس کرده و آن را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید. استفاده از چای سبز بر روی پوست، برای کاهش تولید سبوم مفید است، در حالی که آب لیمو پوست را مرطوب خواهد کرد و سبوس برنج آن را شفاف و درخشان می کند.

ماسک صورت برای کنترل چربی پوست
ماسک صورت برای کنترل چربی پوست

دستور العمل دوم:

توت فرنگی، لیمو و خاک رس را با هم مخلوط کنید و به شکل خمیر در آورید سپس آن را طبق دستور بالا ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست بگذارید. توت فرنگی غنی از ویتامنی C است و به طور طبیعی اسیدی است. همین موضوع کمک می کند تا در کنترل چربی پوست مفید بوده و چربی اضافه آن را دفع کند. بنتونیت خاک رس که به نام کائولن نیز شناخته می شود یکی از بهترین گزینه ها برای جذب روغن و تمیز کردن منافذ پوست برای کسانی که پوست چرب دارند. لیمو نیز خاصیت اسیدی دارد و علاوه بر مرطوب کردن پوست، PH پوست را کنترل کرده و اجازه نمی دهد که چربی اضافه بر روی آن بماند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید