طرز تهیه مافین خرچنگی

طرز تهیه مافین خرچنگی

مافین یکی از غذاهای پر طرفدار است مخصوصا برای بچه ها. شکل این غذا بسیار اشتها آور است پس پیشنهاد می کنیم برای بچه بهانه گیری که از خوردن غذا امتنا می کنند، از این غذا تهیه کرده تا اشتهایشان بیشتر باز شود. در ادامه این پست می توانید دستور پخت یک نوع مافین به نام مافین خرچنگی را بیاموزید. تهیه این غذا بسیار ساده بوده و به سرعت در کمتر از نیم ساعت آماده می شود.

برای تهیه مافین خرچنگی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

۱۰۰ گرم پنیر نرم صبحانه

۱۷۰ گرم گوشت خرچنگ خشک شده ( می توانید از میگو و ماهی بدون تیغ نیز استفاده کنید. )

۲ عدد ساقه سبز پیازچه خرد شده

یک چهارم فنجان سس مایونز کم چرب

۱۲ عدد خمیر یوفکا ( به شکل مربع ۱۰ سانت در ۱۰ سانت )

طرز تهیه مافین خرچنگی
طرز تهیه مافین خرچنگی

طرز تهیه مافین خرچنگی

برای شروع ابتدا فر را روشن کرده و در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

همه مواد را به غیر از خمیر یوفکا با یکدیگر مخلوط کنید. حتی می توانید به جای گوشت خرچنگ از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید البته دستور اصلی پخت این غذا با گوشت خرچنگ است به همین خاطر به عنوان مافین خرچنگی معروف است.

سپس قالب های کوچکی به اندازه یک پیاله را کمی چرب کرده و درون هر قالب یکی از خمیر های یوفکا را قرار دهید. اگر قالبتان بزرگ است باید اندازه خمیرها را بزرگ تر در نظر گرفت. خمیر ها باید طوری درون قالب قرار گیرد که دیواره قالب را کامل پوشش داده و وقتی مواد را داخل خمیر ریختیم کاملا شبیه کاسه تمام مواد را در خود جای دهد. در مرحله بعد کافی است در هر یک از قالب ها یک قاشق از مایع آماده را بریزید و به مدت ۱۸ الی ۲۰ دقیقه قالب ها را درون فر قرار دهید. برای تززین می توانید پس از پخت از پیازچه استفاده کنید.