شوینده صورت ضد آکنه و جوش های سرسیاه

حتما برای شما هم پیش آمده است که صبح از خواب بیدار شده و متوجه می شوید پوستتان جوش زده است. اولین راهکاری که به ذهنمان در چنین مواقعی خطور می کند شستن صورت است. اما ممکن است شوینده ای که استفاده می کنید مناسب شما نباشد و جوش های صورتتان را بدتر کند. همین سردرگمی کاربران سایت گل گیس ما را بر آن داشت تا طرز تهیه یک شوینده صورت ضد آکنه و جوش های سرسیاه که تنها از ۴ ماده تشکیل شده است را در ادامه تشریح کنیم.

مواد تشکیل دهنده برای شوینده صورت ضد آکنه

گیاه عنبر سائل یک قابض طبیعی است، و استفاده منظم از آن برای درمان آکنه بسیار مفید است. این ماده همچنین به حفظ تعادل چربی پوست کمک کرده به همین جهت از ایجاد دانه های سرسیاه نیز به طور طبیعی جلوگیری می کند.

ماده دوم در این شوینده صورت ضد آکنه اسانس روغن درخت چای است. این ماده تسکین دهنده است و خواص پاکسازی دارد. هر دو این مواد دارای خواص ضد باکتری ضد قارچ هستند به همین دلیل در تولید محصولات مراقبت از پوست به شیوه صنعتی بسیار پرکاربرد می باشند.

ماده تشکیل دهنده دیگر فندوق است. برگ و پوست این گیاه یک قابض طیبیعی است و به عنوان دارو به ویژه برای کاهش التهاب در جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.

شوینده صورت ضد آکنه و جوش های سرسیاه
شوینده صورت ضد آکنه و جوش های سرسیاه

برای هر ۱ اونس عنبر سائل شما نیاز به:

۴ قطره اسانس درخت چای

۴ قطره اسانس اسطوخودوس

یک قاشق چای خوری روغن فندوف دارید.

این مواد با هم خوب مخلوط کرده و با توپ پنبه ای به صورت بمالید یا با اسپری آن را به صورت اسپری کنید. تا هر زمان که می توانید این محلول را روی صورت نگه داشته و سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید