رشد جنین در هفته هشتم بارداری

رشد جنین در هفته هشتم بارداری

رشد جنین در هفته هشتم بارداری

یکی از لذت بخش ترین کارها در زندگی هر مادر لمس دست ها و پاهای کوچک کودک است. این عضو بسیار ظریف بدن کودک در هفته هشتم شکل می گیرد. آرنج و مچ کودک نیز در این هفته رشد می کند. چشم هایی که در هفته هفتم بارداری شروع به توسعه کردن کرده بود در این هفته آشکارتر می شود. جالب است بدانید رنگدانه  چشم که در تعیین رنگ چشم موثر بوده و در شبکیه آن (پشت چشم) قرار دارد در این هفته نمایان می شود.

همچنین در این هفته، روده در حال شکل گرفتن است. روده به دلیل بزرگ بودن فضای کافی ندارد تا درون شکم نوزاد بماند بنابراین تا پایان هفته دوازدهم داخل بند ناف رشد پیدا می کند. اندام تناسلی کودک در هفته هشتم شروع به جوانه زدن می کند اما این جوانه به حدی نیست که بتوان آن را از طریق سونوگرافی یا آزمایش بررسی کرد و جسیت نوزاد را تعیین کرد پس برای پی بدن به جنسیت جنین باید بیشتر صبر کنید.

رشد جنین در هفته هشتم بارداری
رشد جنین در هفته هشتم بارداری

بدن شما

علائم حاملگی مانند از دست دادن یک دوره از قاعدگی، تهوع، خستگی شدید و یا تنگ شدن لباس ها به دلیل ایجاد تورم در رحم احتمالا شما را مشکوک می کند که آیا باردار هستید یا خیر؟ هنگامی که شما با تایید یک تست بارداری از حاملگی خود مطلع می شوید باید به صورت مداوم توسط پزشک ویزیت شده و برای این کار برنامه ریزی منظمی داشته باشید. این پیگیری منظم به این علت است که اگر خودتان یا جنینتان به دلایل مختلفی مانند سابقه خانوادگی و یا بالا بودن سن شما ( معمولا بیش از ۳۵ سال ) در معرض خطر باشید، توسط متخصص زنان و یا یک ماما در امان بوده و محافظت شوید تا در صورت بروز اتفاق بتوانید به موقع درمان شده و از ایجاد اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید مراقبت های حین بارداری برای سلامت خود و جنین بسیار مهم است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید