رشد جنین در هفته نهم بارداری

رشد جنین در هفته نهم بارداری

رشد جنین در هفته نهم بارداری

حالت دم مانند پایین ستون فقرات در این هفته کاملا از بین می رود. در مقابل، سر کودک شما در حال رشد است. سر کودک در این دوران در مقایسه با سایر قسمت های بدن بسیار بزرگ بوده و به شکل منحنی بر روی قفسه سینه قرار دارد. در هفته نهم قد نوزاد از نوک سر تا کف پا بین ۱۶ تا ۱۸ میلی متر است و حدود ۳ گرم وزن دارد. نوک بینی کودک در این هفته رشد کرده به طوری که کاملا قابل مشاهده می شود. یکی دیگر از اعضای بدن کودک که در این هفته رشد می کند پلک ها است. این پلک ها چند هفته دیگر به طور واضح قابل رویت می باشد.

دستگاه گوارش همچنان به توسعه خود ادامه می دهد در همین راستا مقعد تشکیل شده است، و روده ها در حال رشد و طولانی تر شدن هستند. علاوه بر این، ویژگی ها و اندام های داخلی تولید مثل مانند، بیضه ها و تخمدان، شروع به شکل گیری در این هفته می کنند. کودک شما ممکن است در این هفته اندکی جنبش داشته باشد. این جنبش ها با سونوگرافی قابل رویت است اما توسط مادر حس نمی شود.

رشد جنین در هفته نهم بارداری
رشد جنین در هفته نهم بارداری

بدن شما

احتمالا شما در حال آماده سازی خود برای اولین ویزیت هستید. شما باید در این ویزیت شرح کاملی از تاریخچه بیماری ها و حتی سلامت خانواده و سوابق پزشکی خود را در اختیار متخصص قرار دهید. احتمالا سوالاتی از این دست از شما پرسیده خواهد شد:

آیا شما تا به حال هیچ بیماری مزمن، آلرژی، یا جراحی داشته اید؟ آیا در حال حاضر داروهای تجویزی استفاده می کنید؟ آیا شما سابقه اختلال ژنتیکی در خانواده دارید؟ آیا قبل از بارداری چرخه قاعدگی منظمی داشته اید؟ آیا این اولین بارداری شماست یا آیا بارداری ناموفقی داشته اید؟ آیا شما سیگار می کشید یا الکل می نوشید؟ عادات ورزشی شما چیست؟ پاسخ این سوالات اطلاعات مهمی را در اختیار پزشک شما قرار خواهد داد و از آن ها در زمان خود استفاده خواهد شد.