روش های ساده برای درمان خشکی و آسیب دیدگی موها

خانم هایی که موهای خشک و آسیب دیده دارند بخوانند

موی سر از جمله اعضای بدن است که حتی با یک تغییر کوچک در عادات مربوط به آن، مثل تغییر در نوع شامپو می تواند بسیار متغییر بوده و ظاهری متفاوت داشته باشد. از طرفی متاسفانه آفت موی بسیاری از خانم ها مواد شیمیایی و اقدامات تحریک کننده ای مانند سشوار است که بر روی موهایشان پیاده می کنند. درست است که نمی توانیم موهایمان را رنگ نکنیم یا از سشوار و اتو مو استفاده نکنیم اما می توانیم برخی از اقدامات را انجام دهیم که در درمان خشکی و آسیب دیدگی موها موثر باشد در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

اقدامات سریع برای درمان خشکی و آسیب دیدگی موها

استفاده از اسپری های محافظت از مو قبل از استفاده از سشوار و اتو مو می تواند اقدامی پیشگیرانه در درمان خشکی باشد. درست است که پس از استفاده از سشوار موهایتان لطیف می شود اما در صورتی که بیش از حد و بدون احتیاط از آن استفاده شود تاثیرات بلند مدتی مثل خشکی مو را بر جای خواهد گذاشت.

روش های ساده برای درمان خشکی و آسیب دیدگی موها
درمان خشکی و آسیب دیدگی موها

استفاده از روغن های طبیعی برای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن کف سر بسیار موثر است. این پدیده بیشتر در فصل زمستان و زمانی که مو در مجاورت هوای خشک قرار دارد به وقوع می پیوندد. برای پیشگیری می توانید نیم ساعت قبل از استحمام از این روغن ها مثل روغن آرگان ، روغن زیتون و یا روغن نارگیل بر روی کف سر مالیده و پس از نیم ساعت حمام کنید. برخی توصیه می کنند در فصول سرد و خشک بیشتر از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ مثل ماهی استفاده کنید.

گاهی خشکی و آسیب دیدگی موها بر اثر استفاده از مواد شوینده قوی ایجاد می شود. در صورتی که دچار خشکی پوست سر و یا مو هستید حتما از شامپوهای ملایم مثل شامپوی بچه استفاده کنید. اغلب کسانی که موهای خشک دارند به دلیل کم بودن روغن در ناحیه سر کمتر به شستشوی مو نیاز دارند. سعی کنید کمتر موهای خود را بشویید. از طرفی اگر همچنان تمایل دارید از شامپوی همیشگیتان استفاده کنید می توانید آن را با آب رقیق کرده و سپس موهایتان را با آن بشویید.

و در آخر این که موهایتان را کمتر در معرض آسب های محیطی قرار دهید، کمتر آن ها جمع کرده و بکشید، کمتر رنگ کنید و سعی کنید بیشتر آن ها را شانه بزنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید