جدیدترین تحقیقات در مورد علل سفیدی زودرس موها

جدیدترین تحقیقات در مورد علل سفیدی زودرس موها

برای بسیاری از افراد سفید شدن مو می تواند نشانه پیری باشد به همین خاطر سعی می کنند تا حد ممکن از سفیدی زودرس موها جلوگیری کنند. علاوه بر درمان های بیشماری که برای این پدیده پیشنهاد می شود، تحقیقات می تواند کمک شایانی برای حفظ رنگ موهای این افراد باشد.

نتایج تحقیقات و راه حل جلوگیری از سفیدی زودرس موها

حالا که دانشمندان توانسته اند اطلاعات بیشتر در مورد دلایل سفیدی زودرس موها پیدا کنند راه حل های کاربردی تری نیز کشف شده است. محققان در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک موفق به جداسازی یک پروتئین به نام پروتئین Wnt شدند. در میان بسیاری از توابع از پروتئین ها این نوع می تواند در رشد و توسعه فولیکول مو بسیار موثر باشد. تحقیقات بر روی این پروتئین نشان داد، قطع پروتئین های Wnt از رژیم های غذایی موش ها باعث شد تا موهای آن ها کاملا به رنگ خاکستری درآید. تصور می شود که می توان از این پروتئین در محصولات مراقبت از مو استفاده کرده تا به حفظ رنگ فولیکول های مو کمک کند.

جدیدترین تحقیقات در مورد علل سفیدی زودرس موها
جدیدترین تحقیقات در مورد علل سفیدی زودرس موها

در اقدامی دیگر و به دنبال یافتن درمان و جلوگیری از سفیدی زودرس موها ، مجله FASEB یافته هایی منتشر کرده است که نشان می دهد که پراکسید هیدروژن در فولیکول های مو می توان با استفاده از یک ترکیب به نام PC-KUS جوابی معکوس دهد. این ترکیب در محصولاتی که به صورت موضعی مانند رنگ مو برای تغییر فولیکول مو استفاده می شود یافت می شود. جالب است بدانید بر خلاف باور عموم که تصور می کنند رنگ مو می تواند باعث سفیدی موها شود، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب می تواند رنگ مو ها را در برخی از افراد حفظ و حتی در برخی موارد رنگ مو اصلی را باز گرداند.

با این حال باید یاد آور شویم که هنوز مطالب و علل بسیاری برای سفیدی زودرس موها وجود دارد که برای یافتن نتایج شگفت انگیز دیگر باید کمی صبر کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید