حقایقی در مورد پرچم ایتالیا

حقایقی در مورد پرچم ایتالیا

پرچم ایتالیا پر از نماد است. در ادامه از رنگ ها، نماد ها و تاریخچه پیدایش این پرچم بیشتر صحبت خواهیم کرد. این مطالب حقایق جالب و خواندنی در اختیار شما خواهد گذاشت. پرچم ایتالیا سه رنگ سبز و سفید و قرمز به صورت عمودی دارد که نوار سبز آن به پرچم میله نزدیکتر است. این پرچم شباهت زیادی از نظر رنگ و ترکیب به پرچم کشورهای دیگر نظیر ایران و مکزیک دارد اما فلسفه ای کاملا متفاوت از آن را در پشت پرده خود جای داده است.

تاریخ پرچم ایتالیا

رنگ های این پرچم برای اولین بار توسط ارتش در سال ۱۷۹۶ به تصویب رسید، اما به عنوان یک پرچم غیر نظامی تا ۱۷۹۷ به احتزاز در نیامد. تا آن زمان شکل یک سلاح و تاج در مرکز آن وجود داشت.  هنگامی که ایتالیا در سال ۱۹۴۶ به یک جمهوری تبدیل شد، این پرچم بدون هیچ نشان ملی و در شکل فعلی آن به عنوان پرچم ملی به تصویب رسید.

معانی رنگ ها در پرچم ایتالیا

مثل همیشه، بحث در مورد رنگ پرچم ایتالیا زیاد است. برخی تصور می کنند که این رنگ ها ریشه نظامی دارند. اما مردم عادی ترجیح می دهند تعابیر عاشقانه تری از رنگ ها پرچم کشورشان داشته باشند. محبوب ترین تعبیر از رنگ ها این پرچم که به عنوان یک حقیقت در ایتالیا نیز مورد پذیرش قرار گرفته است این است که، رنگ نشان دهنده خود ایتالیا است، سفید برای رشته کوه های آلپ پوشیده از برف و دیگر مناطق کوهستانی، سبز برای دشت ها و تپه و قرمز برای خون هایی که در جنگ های ایتالیایی برای استقلال ریخته شده است.

همچنین یک تفسیر مذهبی نیز از این رنگ های وجود دارد که به موجب آن رنگ سبز نشان دهنده امید، سفید، ایمان و قرمز، نیکوکاری است.

مردم ایتالیا بر روی رنگ پرچم کشورشان بسیار حساس هستند به طوری که وقتی سیلویو برلوسکونی رئیس جمهور این کشور اخیرا سعی در تغییر جزئی در رنگ پرچم را پیشنهاد داد به کودتایی به نام “کودتای رنگی هدایتگر ” متهم شده بود.

حقایقی در مورد پرچم ایتالیا
حقایقی در مورد پرچم ایتالیا

تعصب مردم بر روی پرچم کشورشان به حدی است که برخی از غذاهایشان مانند پیتزا را طوری طراحی کرده اند که سه رنگ پرچمشان در مواد اولیه آن ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال در نوعی از پیتزا، سس گوجه فرنگی به رنگ قرمز، سس نعناع به رنگ سبز و پنیر پیتزا به رنگ سفید پرچم اشاره دارد.

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید