تقویم بارداری ( راهنمای تغییرات هفته به هفته کودک )

قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که مبارک باشد! بارداری زمان هیجان انگیزی است، اما باید بدانید برای داشتن یک بارداری سالم نیازمند کسب اطلاعات مفید در مورد این دوره هستید. مطالب بسیاری از بارداری و زایمان در کتاب ها،مجلات، وب سایت ها و سایر منابع در دسترس شما است شاید این حجم زیاد اطلاعات شما را گمراه کند اما ما دسترسی به این اطلاعات را برای شما آسان کرده ایم و تمام اطلاعات بارداری را در قالب تقویم بارداری که در آن راهنمای تغییرات هفته به هفته کودک توضیخ داده شده است را در این مطلب گنجانده ایم.

در این مطالب توضیح داده می شود که هر هفته از بارداری، رشد کودک و تغییرات انجام گرفته در بدن مادر چگونه است. شما همچنین می توانید اطلاعات مهم پزشکی که کمک خواهد کرد که شما و کودکتان سالم بمانید را در این سری مطالب بخوانید.

یک سوال مهم در مورد تقویم بارداری

بعد از اینکه اولین بار از  دوران بارداری خود اطلاع پیدا می کنید اولین سوالی که در ذهنتان نقش می بندد این است که زمان دقیق زایمان چه موقع است؟ در اولین ویزیت، احتمالا پزشک به شما خواهد گفت که تاریخ زایمان یا همان (EDD) چه تاریخی است. EDD شما ۴۰ هفته از اولین روز از آخرین دوره قاعدگی (LMP) است. اگر در شما EDD یا زمان زایمان کمتر از ۴۰ هفته باشد ( تا ۳۸ هفته طبیعی است ) دلیل آن این است که تخمک های شما تا حدود دو هفته پس از آخرین دوره قاعدگیتان هنوز بارور نشده اند.

تقویم بارداری ( راهنمای تغییرات هفته به هفته کودک )
تقویم بارداری ( راهنمای تغییرات هفته به هفته کودک )

این مهم است که به یاد داشته باشید که موعد مقرر تنها یک تخمین است. اکثر نوزادان بین ۳۸ الی ۴۲ هفته از روز اول از LMP مادر خود به دنیا می آیند و تنها درصد کمی از زنان دقیقا در هفته چهلم بارداری خود زایمان می کنند.

یکی دیگر از اصطلاح رایجی که شما در طول بارداری خود آن را زیاد می شنوید سه ماهه است. دوران بارداری به سه دوره سه ماهه زیر تقسیم می شود:

  • سه ماهه اول که از هفته ۱ تا پایان هفته ۱۲ است
  • سه ماهه دوم از هفته ۱۳ تا پایان هفته ۲۶ است
  • سه ماهه سوم از هفته ۲۷ تا پایان بارداری است

تقویم بارداری

برای یافتن میزان رشد کودک، تغییرات بدن خود و سایر اطلاعات مفید در مورد بارداری به صورت هفته به هفته می توانید بر روی هفته مورد نظر در جدول زیر کلیک کرده و اطلاعات مفیدی از بارداری در آن هفته را کسب کنید.

تقویم بارداری

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی هفته مورد نظر کلیک کنید

هفته اول بارداری  هفته دوم بارداری  هفته سوم بارداری  هفته چهارم بارداری
 هفته پنجم بارداری  هفته ششم بارداری  هفته هفتم بارداری  هفته هشتم بارداری
 هفته نهم بارداری  هفته دهم بارداری

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید