با بیستون بیشتر آشنا شوید

حدود ۳۳ کیلومتری شرق شهر کرمانشاه کوه بزرگ و باستانی وجود دارد که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود همواره در طول تاریخ مورد توجه زیادی بوده است. این مکان تاریخی بر سر یک راه پر رفت و آمد قرار گرفته به همین خاطر توسط بیشتر مسافرانی که از آن راه سفر می کردند، قابل رویت بوده است. این کوه زیبا آثار تاریخی بسیاری از جمله غار شکارچیان، غار مرخرل، غار مر تاریک، غار مَر آفتاب، غار مَر دودر، تپه نادری، سراب بیستون، جاده تاریخی حاشیه سراب، بقایای گورستان قدیمی، دژ تاریخی مدفون، نیایشگاه مادی ، نقش برجسته و کتیبه داریوش بزرگ، تندیس هرکول، نقش برجسته متریدات دوم، نقش برجسته گودرز، سنگ بلاش، پرستشگاه پارتی، بقایای شهر پارتی، بقایای بنای ساسانی، فرهاد تراش، بقایای پل ساسانی، بقایای سد ساسانی، سنگهای تراشخورده ساسانی، کاروانسرای ایلخانی، بقایای بنای ایلخانی، کاروانسرای صفوی، وقف نامه شیخ علی خان زنگنه  و پل بیستون را در مساحت حدودی ۱۵ کیلومتر ( حدودا پنج کیلومتر طول و ۳ کیلومتر عرض ) در خود جای داده است.

مهمترین اثر باستانی این منطقه، نقش برجسته داریوش بزرگ است که به نخسین سال فرمانروایی این پادشاه اشاره دارد. این نقش برجسته ۳ متر عرض و حدود ۵٫۵ متر طول دارد به همین خاطر از مسافت های دور نیز می توان آن را مشاهده کرد.

با بیستون بیشتر آشنا شوید
بیستون

از دیگر آثار برجسته این مکان تاریخی تندیس هرکول است که در کنار سراب بیستون قرار دارد. این تندیس، هرکول را در حالی نشان می دهد که بر روی پوست شیری دراز کشیده است. در واقع هنرمند این اثر سعی داشته تا با این نشانه ها قدرت و تنومندی هرکول را نشان دهد.

با بیستون بیشتر آشنا شوید
بیستون

همانطور که در بالا نیز ذکر شد این مکان تاریخی ده ها اثر و مکان زیبا را در خود جای داده برای همین نیز توصیه می کنیم اگر به غرب کشور سفر می کنید دیدن این مکان زیبا را از دست ندهید. در تصویر زیر مسافت این محل از تهران و محل دقیق قرار گیری آن بر روی نقشه را خواهید دید.

با بیستون بیشتر آشنا شوید
بیستون

منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید