آیا مکمل پروبیوتیک واقعا ارزشمند است؟

آیا مکمل پروبیوتیک واقعا ارزشمند است؟

به احتمال زیاد از خواص  پروبیوتیک زیاد شنیده اید. این باکتری ها برای کمک به هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی و تنظیم عادات اجابت مزاج بسیار مفید هستند. با توجه به مطالعه ای که در مجله گوارش بالینی و کبد منتشر شده است، آنها به طور طبیعی در دستگاه گوارش شما، که میزبان بیش از ۵۰۰ گونه باکتری است، یافت می شود. درست است که این ها باکتری هستند ولی برای بدن شما خوبند. بسیاری از مردم با خوردن غذاهایی مانند ماست، کفیر، کومبوجا و کیمچی به طور طبیعی، مکمل پروبیوتیک را دریافت می کنند. اما گاهی نیز شما باید از قرص های حاوی این باکتری ها استفاده کنید.

چه کسی باید مکمل پروبیوتیک مصرف کند؟

طبق جدید ترین گزارش بهداشت ملی در آمریکا، نزدیک به دو درصد از آمریکایی ها بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ بیش از ۴ برابر نیاز خود از مکمل پروبیوتیک استفاده کرده اند. پروبیوتیک ها ضروری نیستند، اما آنها به شما در حالی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، یبوست مزمن یا درد شکمی هستید، کمک می کنند. این مکمل تنها برای دردهای شکمی کاربرد ندارد بلکه برای کمک به افراد مبتلا به بیماری کرون، و حتی برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف، مانند کسانی که در دوره شیمی درمانی قرار دارند یا مبتلا به سرطان یا ایدز هستند نیز، کاربرد دارد. گزارش های نشان می دهد که گاهی پروبیوتیک ها می توانند عفونت ها را نیز تا حدی درمان کنند.

به احتمال زیاد شما می توانید مکمل پروبیوتیک را با نام های تجاری مختلف در قفسه داروخانه ها پیدا کنید. این مکمل ها باکتری های متفاوتی را در خود جای داده اند. لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم شایع ترین آن ها هستند. نوع دیگری از این باکتری ها infantis بیفیدوباکتریوم است که به طور موثر می تواند در کاهش علائم IBS دخیل باشد. این در حالی است که لاکتوباسیلوس خواص ضد التهابی دارد و برای امراضی که با التهاب همراه هستند، مفید می باشد.

آیا مکمل پروبیوتیک واقعا ارزشمند است؟
آیا مکمل پروبیوتیک واقعا ارزشمند است؟

این نکته نیز مهم است که در زمان تهیه این قرص ها از دکتر دارو ساز در مورد دوز مناسب، سوال کنید. برخی از افراد پس از استفاده از این مکمل ها نفخ و گاز روده را گزارش داده اند. اگر شما نیز پس از استفاده از مکمل های پروبیوتیک دچار نفخ شدید، این عارضه پس از چند روز خود به خود درمان می شود. مکمل پروبیوتیک را باید در جای تاریک و خنک نگهداری کنید. همیشه تاریخ انقضای قرص ها را چک کنید زیرا هر چه مکمل با تاریخ انقضایش نزدیکتر باشد، استفاده از آن کم اثر تر است.

چگونه بفهمیم که مکمل پروبیوتیک در بدن ما در حال کار است؟

اگر مکمل در حال انجام کار خود باشد، علائم در معده شما در عرض چند هفته نمایان می شود. اگر علائم بیماری شما کم نشد و بهبودی حاصل نگردید، باید مکمل خود را تغییر دهید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید