آیا استفاده از مژه مصنوعی خطر ناک است؟

آیا استفاده از مژه مصنوعی خطر ناک است؟

خطرات ناشی از مژه مصنوعی

هر انسانی زیبایی را دوست داره، زیرا میل به زیبایی در فطرت هر انسانی وجود داره. معمولا خانم ها از ترفند های بیشتری برای زیباتر شدن استفاده می کنن. یکی از این ترفند ها، استفاده از مژه مصنوعی می باشه که آن را روی لبه پلک چشم می چسبانند.

لیزر موهای زائد

اگرچه استفاده گه گاهی از مژه مصنوعی صدمه زیادی به چشم ها وارد نمی کنه، ولی استفاده پشت سر هم و طولانی‌مدت از این وسیله، مضرات زیادی برای سلامت چشم خواهد داشت. در این مطلب، مهم ترین این مضرات را برایتان می گوییم.

مژه های شما با مژه مصنوعی از بین میره

نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و بعد برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند.

همانطور که می دانید برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شه که باید به موازات ریشه مژه اصلی بر روی پلک بالایی مالیده می شه تا مژه مصنوعی بر روی آن قرار گیرد.

اگر فرد دقت نکنه، ممکن است کمی از این چسب بر روی مژه اصلی ریخته می شه و در هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنهه شوند.

اگر نصب مژه مصنوعی به طور مکرر انجام گیرد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی فرد نمی دهد و در نتیجه فرد به مرور زمان، به مژه های خود آسیب زده و تعداد آنها کم می شه.

آیا استفاده از مژه مصنوعی خطر ناک است؟
آیا استفاده از مژه مصنوعی خطر ناک است؟

التهاب و عفونت چشم در راهه

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کنه، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد می شه و چشم دچار عفونت بشه.

همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگه هم می تونه مضر باشه. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنن و باکتری را از یک فرد به فرد دیگه انتقال می دهند.

دیدکم و تاری

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی می باشه، تاری دید و یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. لذا افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنن.

آیا استفاده از مژه مصنوعی خطر ناک است؟
آیا استفاده از مژه مصنوعی خطر ناک است؟

لزوم این دقت زمانی بیشتر بیشتر می می شه که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کنه. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را هم برداشت و چشم ها را شست، زیرا استفاده اشتباه از مژه مصنوعی در حین نصب آن، می تونه صدمات جبران ناپذیری را به بینایی فرد وارد کنه.

نکته پایانی
دقت داشته باشید که مژه مصنوعی هم تاریخ مصرف داره. اگر بیش از این تاریخ مصرف می شه و یا حد مشخص شده برای نصب روی پلک چشم را رعایت نکنیم، به چشمان خود آسیب خواهیم رساند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید